فرمانده سپاه ناحیه انزلی یکی از شاخص ترین برنامه امسال هفته بسیج را در حوزه محیط زیستی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تالاب بین المللی انزلی با زندگی روزمره مردم اجین شده و احیای آن وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سرهنگ حمید جانباز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای برنامه های هفته بسیج در این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ برنامه در دستور کار سپاه ناحیه، حوزه های مقاومت و پایگاه های سطح محلات بندرانزلی قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه این برنامه ها با محوریت جهاد تبیین و تولیدات رسانه ای است، افزود: از جمله این برنامه ها برگزاری مسابقات ورزشی، بزرگداشت شهدای محلات، برپایی ویزیت درمانی رایگان و توزیع رایگان دارو، اردوهای جهادی و نمایش اقتدار را می توان نام برد.

فرمانده سپاه ناحیه انزلی یکی از شاخص ترین برنامه امسال هفته بسیج را در حوزه محیط زیستی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تالاب بین المللی انزلی با زندگی روزمره مردم اجین شده و احیای آن وظیفه همگانی است نیروی های بسیجی نیز وظیفه خود می دانند که در این امر سهیم باشند و برای نجات تالاب کاری را انجام دهند. 

جانباز با بیان اینکه جمع آوری فاز دوم گیاه مهاجم سنبل آبی از فردا همزمان با آغاز هفته بسیج انجام خواهد شد، افزود: این کار به علت کم عمقی تالاب و شرایط خاصی که در جمع آوری این گیاه مهاجم وجود دارد می بایست با چندین فاز انجام شود که نخستین گام آن لایروبی بعضی از آب بندان ها و رودخانه هاست. 

وی با اشاره به اینکه پهنه تالاب انزلی در شهرهای رشت، صومعه سرا همچنین انزلی واقع شده، بیان کرد: آن چیزی که الان بیشتر مشهود است هجوم این گیاه در سمت پهنه شرقی است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان