به گزارش لنگرخبر، خسرو آرنگ سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه شهردار لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود با بیان اینکه کشور در یک کشور خاص قرار دارد و مدیریت در شرایط خاص سخت است، اظهار کرد: ما در حوزه شهری وظایفی وجود دارد که باید به نحو احسن انجام داد و در مدیریت شهری باید موضوعات روحی، روانی، عمرانی و غیره در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت شهری مردم نیز پای کار باشند و با دستگاه‌های متولی همکاری کنند، گفت: شهر دارای تعریفی است که آن تعریف‌ها را به مردم نسپردیم البته مردم ساختار‌های دولتی و نهاد‌ها را تعریف می‌کنند و در همه امورات کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم و از طریق انتخابات نقش دارند.

سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان با بیان اینکه اگر شهر دارای امنیت از هر لحاظ و رضایت‌مندی مردم نباشد سرمایه‌گذار نیز برای ورود به شهر تردید می‌کنند و در شهر امنی سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: هوشمندسازی باید در سرلوحه کار‌های مدیران شهری باشد و شهر‌ها باید با حداقل منابع توسعه پیدا کند و بیشترین بهره‌وری را داشته باشد که این در دنیا نیز اثبات شده است.

آرنگ با بیان اینکه جلب مشارکت مردم از مهمترین مسائلی است که باید توسط مدیران شهری مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: در گذشته توزیع عادلانه ثروت در محلات و مناطق انجام نمی‌شد و اگر عدالت رعایت می‌شد شاید شاهد بروز اغتشاشات نبودیم و مدیران در دولت سیزدهم باید توزیع عادلانه ثروت را مدنظر قرار داده و اجرایی کنند.

وی با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد تغییراتی در شرایط اقلیمی شهر‌ها و روستا‌ها بودیم که باعث مشکلاتی از جمله ریزگرد‌ها، کم آبی، رانش زمین، تغییر کاربری‌ها و غیره بودیم و باید به کوچ جمعیتی به گونه‌ای رفتار کنیم که برای ایندگان مشکلات کمتری در این گونه موارد به وجود آید.

سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان با بیان اینکه گیلان سومین استانی است که دارای بیشترین تراکم جمعیتی است، گفت: گیلان همچنین دارای رتبه اول در زمینه سالمندان است که نیاز است با توجه به افزایش سن و رشد جمعیتی در زمینه‌های بهداشت و درمان بیشتر تلاش کرد.

آرنگ با بیان اینکه باید از حالت انفعالی در برخورد با اغتشاشات و ناارامی‌ها خارج شویم، افزود: در بین گروه‌های معترض و اغتشاش گران حتماً تفاوت وجود دارد و باید این را در نظر گرفت که برخی ممکن است در جنگ ترکیبی که دشمن راه انداخته فریب خورده باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته مردم شخصیت‌های را برای خود قهرمان میدانستند ولی امروزه قهرمان‌ها در فضای مجازی شکل می‌گیرند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد، گفت: در خصوص فضای مجازی بعضا غفلت‌هایی شده و ما به عنوان پدران و مادران نیز در مقابله با فضای مجازی و حضور فرزندانمان در فضای مجازی کم و کاستی‌هایی داشتیم که باید بیشتر هوشیار باشیم.

گفتنی است در حالی صادق صادق پور به عنوان شهردار لنگرود معارفه شد که پیش از این مصطفی طالبی از آغاز فعالیت شورای شهر دور ششم لنگرود به عنوان سرپرست شهرداری لنگرود فعالیت می‌کرد و در این مدت چند تن دیگر به صورت رفت‌رفت برگشت در شورای حل اختلاف استانداری گیلان برای شهرداری این شهر در تلاش بودند.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان