مدیران حمل ونقل ترکیبی گیلان در منطقه آزاد انزلی (پارک دادوستد کالا) به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت کالا گرد هم آمدند و بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت همه بنادر در توسعه صادرات تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، نشست شورای راهبردی لجستیک منطقه آزاد انزلی با هدف توسعه دیپلماسی اقتصادی، توسعه ترانزیت کالا و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تسهیل ترانزیت کالا با استفاده از روش حمل ونقل ترکیبی و رفع موانع فعالیت کریدور های بین المللی عبوری از منطقه آزاد انزلی در جهت تسهیل، تسریع و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خزر و اوراسیا برگزار شد.

عیسی فرهادی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست، نقش بنادر منطقه آزاد انزلی در توسعه تجارت و یک ظرفیت ارزشمند برای کشور و استان گیلان دانست.

وی افزود: با مدیریت واحد و اهداف کلان مشترک و ظرفیت های هر یک از این بنادر می توانند نقش مکمل و تأثیرگذار در حوزه لجستیک شمال کشور ایفا کنند.

 

غلامحسین ولدی، مدیرکل راه آهن گیلان نیز در این نشست به ظرفیت استفاده از حمل ونقل ترکیبی جاده ای - ریلی جهت حمل کالاهای وارده به بنادر استان در ایستگاه رشت اشاره و مزیت های رقابتی و راهکارهای فعال سازی مستمر برای استفاده از این روش را تشریح کرد.

 صادق برزگر، مدیرکل گمرک استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات و عملکرد منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: اقدامات مدیریت منطقه به ویژه معاونت امور بندری و حوزه خزر سازمان باعث رونق و رشد بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین شده است.

 

حسین یونسی، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این نشست، سه بندر انزلی، کاسپین و آستارا را به عنوان بنادر مکمل در استان گیلان دانست و اظهار کرد: هر یک از این بنادر بر اساس ظرفیت ها و مزیت های ویژه خود مشغول به فعالیت هستند.

به گفته با اقدامات انجام شده ترانزیت در بندر انزلی رشد ۳۴۰ درصدی داشته و افزود بنادر استان گیلان حدود ۷۰ درصد حمل کانتینری بنادر شمالی ایران را به خود اختصاص داده اند.

کامبیز جهانبانی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر نیز رونق تجارت در خزر و افزایش حجم تجارت با کشورهای اوراسیا و روسیه و فعال سازی کریدور شمال-جنوب از اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی این کریدور خبر داد و اظهار کرد: کشتیرانی دریای خزر سهم ۲۸ درصدی در سهم حمل کالا در خزر را به خود اختصاص داده و سهم این شرکت در صادرات کالا از مسیر دریایی ۳۸ درصد بوده است و با استفاده از حمل ونقل کانتینری، زمان حمل کالا و درنتیجه هزینه تمام شده کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان