استاندار گیلان با بیان اینکه باورمندی به دانشجویان و نخبگان آموزشی به توسعه کشور کمک می کند، گفت: پذیرای نقدمنصفانه در دانشگاه ها با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در راستای اصلاح امور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در نشست با رئیس، معاونین و مدیران دانشگاه گیلان، با مهم برشمردن نقش دانشگاهیان در سطح جامعه و لزوم بهره مندی از همه ظرفیت های این قشر اثرگذار برای پیشرفت و تعالی کشور اظهار کرد: گفتمان محوری، یک فرهنگ و اصل پذیرفته در جامعه اسلامی است و به آن اعتقاد و اعتماد داریم.

وی با اشاره به خلاء فضای گفتمانی در دانشگاه ها طی سال های گذشته افزود: مقام معظم رهبری به برپایی کرسی های آزاداندیشی و فضای گفتمانی تاکید دارند و جلسات اثربخشی با دانشجویان و جامعه دانشگاهی داشته اند و  ایجاد فضای گفتمانی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی جزو اولویت های دولت سیزدهم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باورمندی به دانشجویان و نخبگان آموزشی به توسعه کشور کمک می کند، گفت: پذیرای نقدمنصفانه در دانشگاه ها با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در راستای اصلاح امور هستیم.

عباسی با اشاره به سهم پررنگ و اثرگذار دانشگاهیان و نخبگان آموزشی در توسعه و پیشرفت کشور بیان کرد: بیان نقد و مطالبه گری از سوی دانشجویان و فعالین مراکزآموزش عالی نیاز مبرم جامعه است.

وی با تاکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت های دانشگاه و مراکز آموزش عالی افزود:  باید دین خود را نسبت به دانشگاه و دانشجویان ادا کنیم و از ظرفیت های آنها برای توسعه و پیشرفت بهره بگیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسائل زیست محیطی استان با پژوهش محوری قابل حل است، گفت: دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی خودشان را در حل مسائل زیست محیطی و احیای تالاب های گیلان مسؤول بدانند و در این بخش تحقیق و بررسی کنند.

عباسی با اشاره به برخی مزیت ها و چالش های استان گیلان، نقش دانشگاهیان را در این بخش مهم برشمرد و بیان کرد: مشکلات گیلان در تمامی بخش ها با پیوست آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و نیز نخبگانی قابل حل است و همه دانشگاهیان و نخبگان باید در این بخش ها دغدغه مند باشند.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت از مسیر نقد می گذرد، افزود: نقدهای منصفانه دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی توام با ارائه راهکار و ایده پردازی منجر به توسعه و تعالی می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان