رئیس انجمن سینمای جوانان کشور با اشاره بر اینکه باید رویکردهای بومی استان و شهر رشت به تصویر کشیده شود، گفت: این اتفاق خیلی مهمی است که شهر رشت جشنواره ۷۰ دوره ای را میزبانی می کند و این فرصت خوبی برای به ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی آذرپندار امروز در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت و نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی گیلدخت اظهار کرد : رویدادهای هنری در رشت با قوت برگزار می شود و استان گیلان از جهت توجه به سینما، استان ویژه ای در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه چهره های بی ادعا و مظلوم در سطح استادی، بدون دیده شدن، صادقانه در حوزه هنر کار می کنند، گفت: سیاست سینمایی در دوره جدید متاثر از سیاست دولت سیزدهم است که حتما به استان ها توجه ویژه داشته باشیم و ما میخواهیم با کمک چنین رویدادهایی بتوانیم بخشی از این بی معرفتی های تاریخی جبران شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان کشور با تاکید بر اینکه استان گیلان استان ویژه ای در حوزه هنر و سینما است، افزود: تنها ۲ استان در سطح کشور هستند که پنج دفتر سینمایی دارند که گیلان یکی از آن پنج استان است و این بیانگر پویایی و ارتباط قوی در حوزه هنر و سینما می باشد.

آذرپندار با اشاره بر اینکه باید رویکردهای بومی استان و شهر رشت به تصویر کشیده شود، بیان کرد: این اتفاق خیلی مهمی است که شهر رشت جشنواره ۷۰ دوره ای را میزبانی می کند و این فرصت خوبی برای به تصویر کشیدن رویکرد بومی و نشان دادن نوع زیستی شمال است.

به گفته وی، باز خورد مهم اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران از جمله ۵۰ تا ۶۰ جشنواره مهم فیلم کوتاه در جهان محسوب می شود و استان گیلان در این جشنواره، نماینده و برگزیده در حوزه انیمیشن و مستند و فیلم کوتاه دارد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه حوزه فیلم کوتاه، بسیار مهم، تاثیرگذار و مظلوم هست، افزود: امیدواریم این حرکتی که شروع شد و این تفاهم نامه تداوم پیدا کند، این گونه رویدادها برای تقویت حوزه سینما باید ادامه دار و مورد توجه جدی بشود، زیرا حوزه فیلم کوتاه باید یک باشگاه کارآفرینی محسوب شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان