شهیدی که از شهادتش خبر داشت!

۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۴:۱۷ چاپ کد خبر: 179576

به گزارش لنگرخبر، سردار شهید حاج محمود آذرارجمند در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۳۶ در یک خانواده مومن و مذهبی در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

از همان دوران کودکی و نوجوانی به سبب اخلاق مهربانش و احترام به بزرگترها، اطرافیان خود را مجذوب ساخته و صداقت و درستی او زبانزد هم محلی ها و آشنایان شده بود.

وی دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و با آغاز دوره جوانی به خدمت سربازی رفت، اما در سال ۱۳۵۷ همزمان با پیام تاریخی امام (ره) مبنی بر ترک پادگان ها از آنجا فرار کرد و به جمع تظاهرکنندگان پیوست.

وی در اوایل انقلاب از پیشتازان خدمت به مردم منطقه و شهرستان بود و به این امر به شدت عشق می ورزید، مردم زیادی جهت آشنایی با فرامین انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) به مسجد می برد.

آقا محمود در سال ۱۳۵۸ برای انجام فریضه حج به مکه مکرمه رفت و پس از بازگشت از حج کاملا تحت تاثیر فضای معنوی آن محیط قرار گرفته به طوری که این تحول در سکنات و رفتار وی نیز مشهود بود.

حاج محمود پیش از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ملت مسلمان ایران، برای مدتی عضو کمیته انقلاب اسلامی بود و در حفظ امنیت شهرستان لنگرود نقش بسزایی را ایفا می کرد.

او در بازگشت به ایران با اولین کاروان لشگر ۲۵ کربلا راهی دیار نور و جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات های بسیاری شرکت کرد و مدتی بعد فرماندهی تیپ اطلاعات و عملیات لشگر ۲۵ کربلا را بر عهده گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی وی از نخستین کسانی بود که از لنگرود به مناطق جنگی اعزام شدند و در دوران حضور در جبهه نیز بسیار کم به مرخصی می آمد و حتی در دوران مرخصی یک روز هم در خانه نمی ماند و مجددا به منطقه برمی گشت.

حاج محمود هیچگاه در منزل از مسائل جنگ صحبتی به نمی کرد، او در دوران حضور در جنگ ابتدا در سردشت و بانه و سپس در سرپل ذهاب به عنوان مسئول اطلاعات عملیات گردان خدمت می کرد.

وی حدود ۴۸ ساعت قبل از شهادتش طی یک تماس تلفنی با تمامی اعضای خانواده خداحافظی کرده و صریحا بیان می کند که این آخرین تماس من با شما است و دیگر منتظر تلفن من نباشید.

سردار شهید حاج محمود آذرارجمند سرانجام در روز پنج شنبه نهم دی ماه سال ۱۳۶۱ در یکی از عملیات های شناسایی بر اثر تیراندازی عراقی ها مورد اصابت گلوله از ناحیه دست و پا قرار گرفت و ناگهان بر اثر تاریکی شب وارد میدان مین شده و بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر سردار شهید حاج محمود آذرارجمند پس از تشییع باشکوه مردم شهرستان لنگرود در گلزار شهدای این شهرستان آرام گرفت.

فرازی از وصیت نامه شهید حاج محمود آذرارجمند:
« …کسی که مرا طلب کند، می یابد و کسی که مرا شناخت، عاشقم می شود و کسی که عاشقم شد، من هم عاشق او می شوم و کسی که من عاشق او بشوم، او را شهید می کنم و کسی را که شهید کنم دیه او بر من است، و کسی که دیه او بر من باشد من دیه او هستم، پس به راستی که شهادت یک نعمت الهی است و دری است از درهای بهشت و بدین محبت است که می بینم مردان الهی همیشه در مناجات ها و راز و نیازها و دعاهایشان این گونه می خواهند که:

خدایا شهادت در راه خودت را نصیب ما کن …
سعی کنید که مسلمان واقعی باشید و در خط اسلام راستین و خط امام یعنی خط اسلام باشید، اطاعت از ولایت فقیه کنید که اطاعت از خداست و سرپیچی کردن از ولایت فقیه سرپیچی از دستورات خداوند است… »

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان