15 شرکت آلاینده در رشت جریمه شدند

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۷:۰۵ چاپ کد خبر: 179601
به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت، براساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور، 15 شرکت آلاینده در رشت به جهت ورود فاضلاب صنعتی آلوده و فاقد استانداردهای زیست محیطی به تالاب بین المللی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی تقی زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس ماده چهار قانون حفاظت و احیای تالاب های کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب جریمه شدند، اظهار کرد: پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط زیست شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه ها و نهایتاََ تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشـخیص مرجع قضائی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.

وی با بیان اینکه در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان شش تا هشت برابر خسارات وارده محکوم می شوند، گفت: براساس تبصره ۱ این قانون درآمدهای ناشی از اجرای وصول جریمه ها و خسارات موضوع این قانون طی ردیف درآمدی جداگانه که در قانون بودجه هر سال مشخص شده، به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با بیان اینکه معادل صددرصد آن با پیش بینی در قوانین بودجه سنواتی به منظور جبران خسارت وارده و حفاظت، احیا و مدیریت تالاب ها در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار می گیرد، افزود: تاکنون چهار شرکت آلاینده جرایم خود را به حساب خزانه دولت واریز کردند.

تقی زاده با تأکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست توسط شرکت ها بیان کرد: سرمایه گذاران و صاحبین شرکت ها هرچقدر در خصوص تصفیه خانه ها و کنترل آلودگی هزینه کنند خود سرمایه گذاری برای آیندگان است و با این کار محیط زیست سالمی را برای فرزندانمان به ارث می گذاریم.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان