کتک خوردن به خاطر عکسِ امام!

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۶:۴۵ چاپ کد خبر: 179602
کارگری که از تهران همراه با عکس و اعلامیه حضرت امام خمینی (ره) وارد روستای سیاهمزگی شفت شد اما این کار او به مزاج عده ای از مریدان شاه خوش نیامد که منجر به درگیری شد و او را در حد مرگ کتک زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید عسکر فرامرزی سیاهمزگی در تاریخ اول مهرماه سال ۱۳۴۰ در یک خانواده کشاورز و مذهبی در روستای سیاهمزگی شهرستان شفت استان گیلان دیده به جهان گشود.

عسکر از همان اوایل دوران کودکی علاقه فراوانی به تحصیل داشته به همین دلیل در دبستان روستای خود تحصیل در مقطع ابتدایی را آغاز کرد و پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی به علت نداشتن مدرسه راهنمایی راهی روستای دیگری جهت ادامه تحصیلات شد.

وی به دلایلی از ادامه تحصیل منصرف شد و نزدیک به چهار سال به تهران رفته و مشغول کار شد که این زمان مصادف با اوج گیری مبارزات مردم قهرمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

او به دلیل اینکه از روحیه حق طلبی بسیار بالایی برخوردار بود، از تهران همراه با عکس و اعلامیه حضرت امام خمینی (ره) وارد روستا شد اما این کار او به مزاج عده ای از غافلان و شاه دوستان خوش نیامد که منجر به درگیری شد و عسکر مورد ضرب وشتم این افراد قرار گرفت به حدی که تا دم مرگ پیش رفت.

وی بعد از ضرب و شتم شدید منافقان باز حرکت اش را متوقف نکرد و آوای انقلاب را در روستای سیاهمزگی همچنان به گوش همگان رساند و در این راه با صلابت هر چه تمام تر ایستادگی و مقاومت کرد.

بعد از پیروزی انقلاب که قدرت انتقام از تمام کسانی که به نحوی بر ضد انقلاب با وی درگیر شده بودند و حتی او را مورد حمله و هجوم قرار داده بودند داشت اما پیامبرگونه با آن افراد برخورد کرد و حتی به روی کسی نیاورد و همگان مورد عفو و رحمت قرار داد.

این شیوه مردان الهی است و شهید فرامرزی مصداق مردان خدا و از بندگان مخلص حضرت حق بود و این گذشت و فداکاری را از بزرگان دین و رسول خدا (ص) آموخته بود.

آقا عسکر بعد از گذشت قریب هفت سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران راهی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد تا در این سنگر از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای انقلاب به طور تئوری و عملی دفاع کند.

 او بعد از اتمام دوره آموزشی در لشکر مستقیم راهی مناطق عملیاتی شد و رشادت های فراوانی را در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مناطق کردستان و اهواز انجام داد و دو مرتبه نیز زخمی شد.

شهید عسکر فرامرزی سیاهمزگی سرانجام پس از رشادت های فراوان در تاریخ دهم بهمن ماه سال ۱۳۶۸ در سن ۲۸ سالگی در مناطق عملیاتی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر شهید عسکر فرامرزی سیاهمزگی پس از تشییع باشکوه مردم شهرستان شفت در گلزار شهدای توسه روستای سیاهمزگی این شهرستان به خاک سپرده شد.

خاطره ای از شهید عسکر فرامرزی سیاهمزگی:

 یک روز با عده ای از دوستان همسنگر خود که دور هم جمع  شده بودند و مجلس خیلی گرم و با صفا بود ناگهان دیدند پرنده زیبا، درست زمانی که داشتند ناهار می خوردند، جلوی سنگر ظاهر شد و آن ها به نیت گرفتن آن پرنده از سنگر بیرون رفتند و تا حدود ۵۰ متری از سنگر فاصله گرفتند که در همین هنگام ناگهان گلوله توپ دشمن درست وسط سنگرشان اصابت کرد و سنگر با تمام وسایل به هوا رفت آنچنان که آثاری از آن باقی نماند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان