کارشناس رسانه و فضای مجازی با اشاره به وجود یک جنگ رسانه ای و ترکیبی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی گفت: با توجه به وجود ایده های خلاقانه نمایندگان مجلس باید در جهت قانون گذاری برای فضای مجازی همت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سجاد ستوده ظهر امروز در جلسه جهاد تبیین، ایجاد الگوسازی و نشر آن در تمامی سطوح در سالن اجتماعات کانون فکری پرورشی کودکان رشت، با بیان اینکه آشوبات اخیر در کشور با محوریت اجتماعی بود، اظهار کرد: اتفاقات سال های قبل به لحاظ گسترده خیابانی و از نظر تعداد، حضور و آسیب هایی که به کشور وارد شد دارای وسعت بیشتری بود به طوری که اغتشاشات گذشته اخیر گستره خیابانی سال اخیر را نداشته است

وی یکی از اتفاقات بارز در حوادث اخیر در کشور را زن محور بودن آن دانست و گفت: نخستین تفاوت بارز حوادث اخیر با حوادث سال های قبل این است که اتفاق اخیر به شدت زنانه گرا و زن محور بوده و بانوان نقش مهمی در آن داشتند زیرا مطالبه اصلی برای زنان است .

کارشناس رسانه با تأکید بر سکولار بودن آشوبات اخیر در کشور بیان کرد: تفاوت دیگر اغتشاشات اخیر در کشور، سکولارتر بودن آن است، در اغتشاشات اخیر به هیچ وجه نگاه دینی و حتی نگاه فردا دینی و مطالبات دینی وجود ندارد و مسئله کاملا اجتماعی است.

ستوده با بیان اینکه اعتراض حق مردم است و سالانه تعداد زیادی اعتراض قانونی در کشور انجام می شود، افزود: در اتفاقات اخیر برخی از مردم به ویژه نسل جدید هیچ تفاوتی میان اعتراض و اغتشاش قائل نبودند.

وی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در کشور را یک جنگ رسانه ای بسیار قوی و همه جانبه علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: اتفاقات اخیر در کشور یک جنگ رسانه ای بسیار قوی و همه جانبه بوده است به طوری که نخستین اخبار در خصوص مرحومه مهسا امینی توسط یک خبرنگار که توسط سرویس های جاسوسی دوره دیده بود منتشر می شود.

کارشناس رسانه و فضای مجازی با تأکید بر آماده سازی دشمن برای ایجاد آشوب در کشور چندماه قبل از اتفافات مهسا امینی تصریح کرد: قبل از جریانات مربوط به مهسا امینی هر دو هفته یکبار موضوع گشت ارشاد در فضای مجازی وایرال می شد و ۲۲ شهریور خبر فوت مهسا امینی در رسانه ها پخش می شود که موجی از ناراحتی را در کشور به وجود می آورد.

ستوده با اشاره به انتخاب هوشمندانه نام مهسا امینی به عنوا ن سوژه برای ایجاد آشوب در کشور بیان کرد: انتخاب سوژه مهسا امینی برای ایجاد آشوبات در کشور یک انتخاب دقیق است زیرا این خانم هم از اقلیت مذهبی اهل سنت بوده، هم از اهالی کردنشین کشور بود که به راحتی می توانست احساسات مردم را برانگیخته کند.

وی با بیان اینکه سالانه در آمریکا چهار هزار نفر بی دلیل توسط پلیس آمریکا کشته می شود، گفت: دشمن یک جنگ رسانه ای تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده به گونه ای که روزانه ۲۴ هزار خبر در خصوص اتفاقات اخیر در کشور توسط رسانه های معاند منتشر شده که غالب آنان دروغ است .

کارشناس رسانه و فضای مجازی، تغییر الگوریتم در توییتر را نشان دهنده جنگ رسانه ای و شناختی علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر یک حساب کاربری در توییتر روزانه دو هزار توییتر منتشر کند توییتر آن حساب کاربری را به دلیل ربات بودن مسدود می کند ولی در خصوص مهسا امینی روزانه پنج هزار توییتر توسط برخی از حساب ها منتشر شد و این تغییر الگوریتم توییتر اینقدر عجیب است که شبکه CNNدر آمریکا به این عملکرد معترض شد.

ستوده، با بیان اینکه امروز با یک جنگ ترکیبی همه جانبه مواجه هستیم، گفت: تنها حدود ۱۸ درصد از جامعه ما دوران قبل از انقلاب را درک کرده و یک جامعه جوان داریم که در دوران بعد از انقلاب رشد کرده لذا در جنگ ترکیبی، دشمن به دنبال ریختن خون از شما نیست بلکه به دنبال این است که در نظام تصمیم گیری شما اختلال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه موضوع سواد رسانه و قانون گذاری برای فضای مجازی باید توسط مسؤولان و نمایندگان مجلس اجرایی شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در جهت قانون گذاری برای فضای مجازی همت کنند چون برای این کار ایده، طرح و آموزش و توان وجود دارد، ولی انگار گوشی شنوا وجود ندارد.

کارشناس رسانه و فضای مجازی با تأکید بر لزوم توجه به فریضه جهاد تبیین در بین اقشار مختلف جامعه افزود: در جهاد تبیین اگر می خواهیم موفق باشیم باید شیوه برخورد مردم با فضای مجازی را تغییر داده و آن را مدیریت کنیم.

ستوده با بیان اینکه در جنگ روایت ابزار دشمن سلاح نیست بلکه انتشار خبر دروغ است، گفت: در ۷۰ روز گذشته ۲۳ هزار خبر در خصوص اتفاقات اخیر در کشور توسط ایران اینترنشنال منتشر شده که با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که ۱۳ هزار از آن دروغ بوده و عجیبتتر آن که توسط مردم این اختبار باز نشر داده شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان