رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان از برگزاری نخستین رویداد دانش آموزی مسطور با محوریت میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان خبر داد و گفت: ابن رویداد با هدف معرفی بیشتر شخصیت سردار جنگل در ۱۰ رشته علمی ادبی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حامد حبیب زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج در تمامی حوزه ها فعالیت بسیار جدی و تأثیرگذاری دارد، اظهار کرد: بسیج در چند حوزه از جمله علمی، فرهنگی، پژوهشی، عدالت آموزشی و اجتماعی فعالیت داشته و وظایف خود را به بهترین نحو اجرایی می کند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار بسیج دانش آموزی در اجرای عدالت آموزشی در بین دانش آموزان گفت: برای تحقق عدالت آموزشی در مدارس و در بین تمامی دانش آموزان، طرح مکمل های آموزشی برای دانش آموزان کم بضاعت در همه شهرستان های گیلان در حال انجام است که این دانش آموزان ابتدا در طرح ثبت نام و سپس به صورت آنلاین و مشاوره های تحصیلی با بهترین اساتید کشوری ارتباط برقرار می کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی و کاهش التهاب در بین دانش آموزان در مدارس بیان کرد: بسیج دانش آموزی در حوزه فرهنگی و در قالب طرحی با عنوان شهید هاشمی در مدارس جلسات جهاد تبیین، پرسش وپاسخ به شبهات مختلف و در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در حال انجام است.

حبیب زاده یکی از اهداف سازمان بسیج دانش آموزی را معرفی چهره های شاخص هر استان در عرصه های مختلف برای دانش آموزان دانست و تصریح کرد: استان گیلان چهره های برجسته ای همچون میرزا کوچک خان جنگلی وجود دارد که مقام معظم رهبری از این شهید گران قدر و بنیان گذار نهضت جنگل به عنوان یک اسطوره یاد کردند.

وی از برگزاری نخستین رویداد دانش آموزی مسطور با محوریت میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان خبر داد و افزود: در روزهای نزدیک به کنگره میرزا کوچک خان جنگلی رویدادی را شروع کردیم که دانش آموزان در ۱۰ رشته علمی ادبی و فرهنگی با ارسال آثار خود شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی را شناخته و به دیگران معرفی کنند که این مهم به بازگویی شخصیت میرزا و  شناختن هویت گیلان برای دیگران کمک می کند.

به گفته رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان زمان ارسال آثار دانش آموزان در رویداد دانش آموزی مسطور از اواخر آبان ماه آغاز و تا ۶ آذر ادامه داشته و در صورت استقبال دانش آموزان، مهلت ارسال آثار قابل تمدید است.

حبیب زاده با بیان اینکه باید فداکاری های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس و در راه پیروزی انقلاب اسلامی برای جوانان بازگو شود، گفت: در ایام راهیان نور دانش آموزی یکی از برنامه های این سازمان بازدید از خانه میرزا در شهرهای مختلف و بازگو کردن فداکاری های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس و انقلاب است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه راهیان نور دانش آموزی در استان گیلان افزود: این قرارگاه هرساله در سازمان بسیج دانش آموزی تشکیل و دانش آموزان به قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با بیان اینکه هم زمان با اعزام کاروان راهیان رویداد رسانه ای سرمشق هم در گیلان برگزار می شود، تصریح کرد: رویداد سرمشق یک چالش فکری خوب برای دانش آموزان بوده و خواهد بود که منجر به تولید محتواهای خوب در حوزه دفاع مقدس شده است.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان