بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با همکاری آبفا در حال انجام اجرای پروژه آبرسانی در ۶ روستای محروم تالش هستند تا روستانشینان آن مناطق از این نعمت بهره مند شوند که علاوه بر آن در ساخت مدرسه و مسکن برای محرومین ...

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، بسیجیان، این روزها تحت شدیدترین حملات و تهمت های رسانه های معاند هستند، این در حالی است که هر گوشه ای از این سرزمین را که می نگریم، رد پایی از بسیجیان برای سازندگی کشور به چشم می خورد. 

هفته بسیج است و امروز به همین بهانه با سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان که برای بازدید از ۶ پروژه آبرسانی به روستاهای تالش که با همکاری آبفا و بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اجرا شده به تالش آمده بود همراه شوم.

 

مردم در بسیاری از روستاهای تالش از مشکل آب شرب رنج می برند و اصلاح شبکه و حفر چاه و غیره نیازمند اعتبارات بالایی است و رفع این مشکلات اعتبارات و زمان زیادی نیاز دارد. 

اما جهاد آبرسانی در دستور کار بسیج است، آنان در کمترین زمان و با کمترین هزینه کارهای بزرگی می کنند. 

پروژه حفر چاه آب شرب (سایت کریم سرا) و ساختار مخزن آب آشامیدنی ۱۰۰۰ متر مکعبی از جمله طرح هایی است که امروز توسط بسیج سازندگی و آبفا در تالش برای رفع مشکلات آب شرب مردم بخش اسالم به بهره برداری رسید.

 

اما این پایان کار نیست و فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه آیین بهره برداری از این پروژه ها در گفت وگو با خبرنگار فارس این اقدامات را آغازی بر حضور بسیج و سپاه برای رفع مشکل آب شرب در این شهرستان عنوان می کند. 

بسیجیان گیلانی موفق شدند در طول مدت سه ماه با حفر یک حلقه چاه و تجهیز پنج حلقه چاه و همچنین ۳۱ کیلومتر لوله گذاری با کمترین هزینه و در سریعترین زمان، ۶ روستا را از نعمت آب شرب بهره مند کنند. 

بسیج، یاور محرومان است و هر جایی که کاستی یا نیاز کشور باشد، در گمنامی در راه آبادی و خدمت به مردم و کشور گام برمی دارند. 

روستای تندبین تالش طبق سرشماری سال ۹۵ دارای ۳۹ خانوار می باشد و دانش آموزان این روستا سالهاست سختی تحصیل در کانکس برای کسب علم را علاوه بر سختی های محیطی روستا تحمل می کنند. 

 

مشکلات این روستای کوهستانی نیز از چشمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان دور نمانده و آنان در هفته بسیج با همکاری اداره کل نوسازی مدارس مدرسه ۲ کلاسه این روستا را افتتاح کردند. 

تعداد دانش آموز ثبت نامی در این مدرسه ۱۹ نفر است که در هر ۶ پایه تحصیلی مشغول تحصیل هستند، آن ها می گویند پیش از ساخت مدرسه باید در کانکس درس می خواندیم و در فصل های سرد سال و سرمای این منطقه کوهستانی، نشستن پای کلاس درس برایمان سخت بود. 

 

همچنین فرمانده سپاه قدس گیلان از پروژه آبخیزداری دیواره سنگی ملاتی واقع در روستای سله یوردی طول گیلان بازدید کرد، رودخانه وحشی روستای سله یوردی در اثر سیلاب های سال های اخیر شدیدا تخریب شده بود و خطر ورود سیلاب به روستا و تخریب منازل دامداران و روستاییان بسیار جدی است. 

بسیج سازندگی سپاه دست به کار شده و با احداث دیواره حفاظتی روستای سله یوردی را از خطر ورود سیلاب و تخریب منازل دامداران امان نگه می دارند. 

اما این پایان کار نیست و فرمانده سپاه قدس گیلان از ساخت ۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در تالش خبر می دهد.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان