تحصیل در ترکیه 2022 برای ترک زبانان کمی ساده تر است. بسیاری از دانشگاه های ترکیه تمایل بیشتری به پذیرش دانشجو به زبان ترکی دارند. شرایط پذیرش و تحصیل برای آنها مانند سایر دانشجویان خارجی است. یعنی هیچ تفاوتی بین مدارک مورد نیاز و حداقل نمرات لازم از مقطع تحصیلی قبلی و نمره کنکور وجود ندارد. تنها تفاوت در تمایل دانشگاه و اولویت دادن به افراد ترک زبان است که سایر موارد برابر است. از سوی دیگر، قطعاً ترک زبانان در پاسخ به سؤالات بخش زبان ترکی آزمون YOS بهتر خواهند بود. با توران آکادمی همراه باشید:

شرایط تحصیل در ترکیه برای پناهندگان چیست؟

در دانشگاه های ترکیه امکان تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه برای پناهندگان با درخواست تحصیل در ترکیه وجود دارد. این افراد در طول مدت تحصیل از کمک مالی برخوردار می شوند. کمک هزینه تقریباً 1500 لیر برای هر ترم است که به پناهندگانی که قبل از شروع ترم تحصیل می کنند پرداخت می شود.

شرایط دریافت این یارانه به شرح زیر است:

ثبت درخواست برای حمایت بین المللی در DGMM یا UNHCR.

به آنها شماره شناسایی خود را داده اند که با کد 99 از ترکیه شروع می شود.

ثبت درخواست برای تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا در دانشگاه های ترکیه.

مدرک کارشناسی ارشد در ترکیه

می توان گفت بهترین و جذاب ترین دوره تحصیلی در ترکیه به خصوص برای ایرانیان دوره کارشناسی ارشد است. بسیاری از دانشگاه های ترکیه با توجه به رویه دیرینه خود شرایطی را فراهم کرده اند تا دانشجویان خارجی بتوانند به راحتی در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور تحصیل کنند. داشتن نمره آیلتس 6 یا 6.5 یکی از شرایط اصلی تحصیل در این مقطع است. دانشگاه های ترکیه به دلیل داشتن پایگاه آموزشی و پژوهشی عالی گزینه مناسبی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق برای شما امکان پذیر است. شما می توانید از طریق بورسیه ترکیه و با شرکت در یکی از آزمون های ALES یا GRE و کسب نمره بالا در یکی از دانشگاه ها ثبت نام کنید. البته امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از طریق پذیرش بدون آزمون در بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی نیز وجود دارد.

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه

متقاضیان محترم توجه داشته باشند موارد ذکر شده در زیر عمومی بوده و ممکن است مدارک و شرایط هر دانشگاه با سایر دانشگاه ها متفاوت باشد و نیاز به مدارک کمتر یا اضافی داشته باشد.

ترجمه کارشناسی ارشد

ریز نمرات دوره کارشناسی

ارسال فایل پروژه کارشناسی (الزامی برای ثبت نام در برخی از دانشگاه ها)

دیپلم و ریز نمرات

اسکن پاسپورت

اسکن عکس 3×4 با کیفیت بالا

یک جلد نامه و یک توصیه نامه

ویزای تحصیلی

نتایج آزمون تافل، آیلتس

نتیجه آزمون زبان ترکی تومر

کسب نتیجه مثبت از آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه (ALES، GRE، GMAT)

https://touran.academy/master-degree-study-in-turkey/

دوره دکتری در ترکیه

شاید بتوان گفت سخت ترین تحصیل در ترکیه دکتری است. سخت ترین مدرک تحصیلی برای اخذ پذیرش در ترکیه همین Ph.D است. تحصیل در این دوره نیاز به تلاش زیادی دارد. همچنین شما باید مقالاتی مانند GRE، GMAT، مقالات ISI و غیره داشته باشید.

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه معمولا سه تا چهار سال طول می کشد. البته بسته به سطح و محتوای رشته و دانشگاه، ممکن است برخی از دروس کوتاهتر یا طولانی تر باشند. شرایط پذیرش و تحصیل در ترکیه برای تحصیل در مقطع دکتری برای هر رشته متفاوت است. نمره زبان آیلتس مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه های ترکیه از 6 تا 7.5 می باشد.

مدارک مورد نیاز تحصیلی دکتری

برای پذیرش در مقطع دکتری ترکیه، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مرتبط با رشته مورد نظر باشند. همچنین برای تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا ابتدا باید مدارک تحصیلی قبلی خود شامل مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات آنها را داشته باشید. علاوه بر آنها، مدارک زیر نیز مورد نیاز است:

رزومه تحصیلی

یک جلد نامه و یک توصیه نامه

نمره آزمون زبان دانشگاه قابل قبول (آیلتس 6-7.5) یا تافل

نتیجه آزمون زبان ترکی تومر

نتیجه آزمایش ALES

پاسپورت و ویزای تحصیلی

قبولی در آزمون های ورودی تعیین شده توسط دانشگاه ترکیه

تحصیل در ترکیه

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان