رشت- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به انجام هزار و ۵۴۰ مأموریت این جمعیت از ابتدای سال تاکنون گفت: اغلب این مأموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش غلامی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در گیلان ۳۰۰ پرسنل رسمی دارد، اظهار کرد: حدود چهار هزار نفر داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۱۶۰ نفر امدادگر داوطلب در حوزه غریق نجات فعالیت می کنند، تصریح کرد: مقرر شد که روند جذب داوطلبان در هلال احمر پیگیری شود.

وی با اشاره به استقرار یک تیم واکنش سریع هلال احمر در مرکز استان گیلان گفت: سایر تیم ها نیز در شهرستان های استان گیلان حضور دارند و رتبه نخست کشوری در حوزه پاسخگویی واکنش سریع داریم.

غلامی با بیان اینکه به طور معمول ۷۰ درصد از منابع هلال احمر باید در حوزه خدمات رسانی و ۳۰ درصد به صورت آماده باش باشد، ادامه داد: به دلیل شرایط استان گیلان، ۱۰۰ درصد از منابع ما صرف پاسخگویی و خدمات دهی می شود البته برای ارتقا منابع اقداماتی انجام شده و پیگیری ها در این باره ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان برای نخستین بار اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای جمعیت هلال احمر استان دریافت شد، افزود: این بودجه به مدت ۳ سال برای تکمیل پایگاه ها و پروژه ها و تجهیز منابع دریافت می شود و اولین مبلغ آن یعنی ۷ میلیارد تومان قبل از عید امسال دریافت شد.

غلامی با بیان اینکه وضعیت ناوگان هوایی هلال احمر در کشور به گونه ای نیست که بالگردها در همه استان ها به صورت دائم حضور داشته باشند، بیان کرد: از آنجایی که گیلان استانی حادثه خیز بوده دستور لازم برای استقرار دائم بالگرد در استان صادر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به انجام هزار و ۵۴۰ مأموریت هلال احمر از ابتدای سال تاکنون گفت: اغلب این مأموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی تصریح کرد: ۱۲۲ پایگاه هلال احمر در سطح استان برای خدمات دهی فعالیت دارد و در حال افزایش این میزان هستیم.

غلامی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پایگاه امداد و نجات در شهرستان شفت عنوان کرد: طبق برآوردهای انجام شده در تلاش هستیم که این پایگاه تا دهه فجر امسال افتتاح شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به طرح امداد و نجات زمستانه گفت: پایگاه امداد و نجات در ۴۰ نقطه استان فعال هستند و یک مرکز شبانه روزی نیز آماده پاسخگویی به مردم است و حدود ۴۵۰ نفر از پرسنل و امدادگران ما نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات دهی هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان