معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود یک هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم در این استان گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر از افراد حافظ کل قرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حاتم نصیری نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به قرآن و آموزه های قرآنی یکی از اهداف سپاه و بسیج در کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات متعدد خود تاکید ویژه ای به تدبیر حافظان قرآنی داشتند که این امر در استان گیلان در حال اجرا شدن است.

وی با اشاره به تربیت یک هزار و ۳۱۳ حافظ قرآن در استان گیلان گفت: طبق دستور فرمانده سپاه قدس گیلان و با اقدامات صورت گرفته، توانستیم یک هزار و ۳۱۳ حافظ قرآن را برای نخستین بار در استان در سال ۱۳۹۹ آموزش دهیم و همچنین با همکاری مسؤولان دارالقرآن، بسیج و سپاه، یک هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم نیز در سال گذشته موفق به حفظ شدند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان از راه یابی ۲۰۰ حافظ قرآن به مسابقات استانی حفظ قرآن کریم خبر داد و افزود: خوشبختانه از این ۲۰۰ نفر، ۲۳ حافظ قرآن کریم به مرحله مسابقات کشوری رفتند تا با حافظان برتر ملی رقابت کنند.

به گفته نصیری نژاد در سال جدید هم ۲ هزار و ۷۲۴ نفر در مسابقات قرآن در سراسر استان گیلان در ۲۳ رشته از جمله حفظ کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، جزء خوانی با یک دیگر رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ حافظ کل قرآن کریم در استان گیلان وجود دارد، گفت: از یک هزار و ۴۰۰ حافظ قرآن کریم، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن بوده و سعی داریم تا پایان سال و نهایتا سال آینده تعداد حافظان کل قرآن کریم را افزایش دهیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان ظرفیت این استان در حوزه ترتیل و قرائت قرآن کریم را بسیار زیاد دانست و بیان کرد: استان گیلان در بخش ترتیل قرآن کریم رتبه نخست کشور را کسب و در بخش ۱۵ جزء و در بخش برادران و خواهران نیز گیلان حائز رتبه نخست شد.

نصیری نژاد با تاکید بر لزوم توجه به جذب نیروهای متخصص، فارغ التحصیل در حوزه های مختلف در حلقه های صالحین افزود: در معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان و در پرورش طلاب سعی داریم از جلسات صالحین، نیروهایی را برای حوزه علمیه جذب و افراد متخصص برای ادارات شناسایی و به نهادهای مربوطه معرفی کنیم.

وی با اشاره به برنامه های معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن در تمامی نواحی، پویش حفظ سوره اعلی استارت مسابقه قرآنی حوزه های مقاومت، برگزاری حلقه صالحین در تمام پایگاه های بسیج در قالب جهاد تبیین و روشنگری و امید آفرینی و سرکشی از خانواده شهدا از جمله برنامه های این معاونت در هفته بسیج است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان