رشت- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان با اشاره به اعزام ۴۶۲ پزشک به مناطق محروم استان گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر عضو بسیج جامعه پزشکی گیلان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی صدر ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل بسیج جامعه پزشکی از سال ۸۱ در گیلان اظهار کرد: طبق آمار ۱۰ هزار و ۸۰۰ نیروی بسیجی در جامعه پزشکی در حوزه های مختلف از جمله کمک به محرومیت زدایی در حوزه درمان و کمک به درمان بیماری بیمارانی که توان مالی خوبی ندارند، فعالیت می کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال، ۴۶۲ تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شدند، افزود: این گروه های پزشکی برای ویزیت بیماران مناطق محروم اعزام می شوند.

وی افزود: بسیاری از مردمان مناطق محروم گیلان یا به بیماری خود واقف نبوده و یا در صورت آگاهی از بیماری خود، توان مالی درمان آن را ندارند لذا در ۶ ماه نخست امسال ۱۷ هزار خدمت توسط پزشکان و متخصصان پزشکی بسیجی در این مناطق انجام شده است.

صدر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به منظور ارائه راهکار رفع پیری جمعیت استان گیلان بیان کرد: گیلان پیرترین استان کشور است و جامعه پزشکی باید برای رفع این معضل راهکارهای علمی و عملی ارائه دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح نفس در استان گیلان بیان کرد: یکی از معضلات جامعه مسئله سقط جنین توسط مادران به دلایل مختلف است به این منظور طرحی با عنوان طرح نفس در استان گیلان و در دو شهرستان تالش و لاهیجان اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان ادامه داد: ارائه مشاوره به مادرانی که قصد سقط جنین دارند و یا ایجاد اشتغال برای این افراد از جمله اقدامات و اهداف در نظر گرفته شده در طرح نفس است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان