رشت- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به کنترل بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی در منطقه سلانسر شهرستان رودبار گفت: در صورت شعله ور شدن مجدد حریق بالگردها به منطقه اعزام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد اختری شامگاه پنج شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی ها در جنگل های گیلان با توجه به وزش باد اظهار کرد: در بخش صعب العبور و کوهستانی سلانسر شهرستان رودبار شاهد وقوع آتش سوزی هستیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز در بخش های کوهستانی شهرستان رودبار شاهد آتش سوزی بودیم که مهار شده بود، گفت: این بار در منطقه جنوبی، شیب دار و صعب العبور این منطقه آتش دوباره شعله ور شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به حضور نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، مردم، نیروهای بسیجی، مدیریت بحران برای کنترل و مهار آتش سوزی در منطقه، افزود: درخواست اعزام بالگرد از مرکز انجام شد.

اختری ادامه داد: در ادامه تلاش ها با وجود تداوم آتش سوزی هماهنگی برای اعزام بالگرد انجام شد اما با توجه به تاریکی و خنک شدن هوا و تلاش برای مهار آتش سوزی، بیش از ۹۰ درصد حریق را مهار شد.

وی اضافه کرد: البته در برخی مناطق آتش زیر خاکستر وجود دارد اما در کنترل مأموران یگان منابع طبیعی است و در صورت شعله ور شدن مجدد، بالگردها به منطقه اعزام خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته چهار شهرستان استان با توجه به وزش باد درگیر آتش سوزی در جنگل ها و دامنه شدند، گفت: در مجموع ۴۵ هکتار از اراضی جنگلی این شهرستان ها دچار حریق شده بود.

وی اضافه کرد: در منطقه رودبار بررسی های دقیق درباره میزان آتش سوزی ها انجام نشده اما بر اساس برآوردهای اولیه حدود ۳۰ هکتار از اراضی جنگلی منطقه دچار حریق شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان