نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دفاع از مجاهدان و عالمان دینی در واقع دفاع از مرجعیت و روحانیت شیعی است، گفت: گفت: جایگاه روحانیت و عرفانی و روحیه تظلم خواهی و مبارزاتی میرزا کوچک خان جنگلی برای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در دومین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزاکوچک جنگلی در قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حرکت عظیم خود، پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله طاغوت را برچید، اظهار کرد: نهضت حضرت امام خمینی (ره)  یک نهضت تحول ساز و تحول خواه بوده است. 

وی اثربخشی قیام میرزا کوچک خان جنگلی را قیامی تاثیرگذار در تاریخ دانست و گفت: در یک قرن اخیر وجود ۲ عالم بزرگ حضرت آیت الله مدرس و شهید میرزاکوچک خان جنگلی در حراست در جغرافیای سیاسی و اعتقادی تاثیر بسیار زیادی داشته که باید برای نسل جدید بازگو شود. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر روحیه جهادی و مبارزاتی شهیدان میرزاکوچک خان جنگلی و شهید مدرس بیان کرد: این ۲ عالم برجسته و ربانی از انقلابیون برجسته، رهبران مجاهد و اثرگذاران اجتماعی، اعتقادی و سیاسی تاریخ بوده و هستند. 

فلاحتی نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار موثر برشمرد و گفت: بدون شک قم مرکز و مبنای توسعه و ترویج تعالیم دینی در دنیا است که همواره منشاء خیر برای تاریخ اسلام بوده است. 

وی با بیان اینکه دفاع از مجاهدان و عالمان دینی در واقع دفاع از مرجعیت و روحانیت شیعی است، افزود: میرزا کوچک اسطوره و قهرمان گیلانی که تاریخ و سرنوشت ایران متحول کرد نشان دهنده ولایتمداری و بصیرت مردم گیلان در طول تاریخ است. 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان گیلان، میرزاکوچک در مکتب اساتیدی چون سیدعبدالوهاب ضیابری درس آموخت و روحیه مبارزاتی سیدعبدالوهاب، تجلی بخش استکبارستیزی در اندیشه میرزا کوچک خان جنگلی شد. 

فلاحتی با تاکید بر اینکه شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی باید واکاوی و برای نسل جدید تبیین شود، تصریح کرد: جایگاه روحانیت و عرفانی و روحیه تظلم خواهی و مبارزاتی میرزا در نوع خود خاص و بی نظیر بوده به این منظور باید برای نسل جوان تبیین شود و حمایت امام راحل (ره) از میرزا کوچک خان در سن ۱۴ سالگی موحد همین نکته است. 

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی در بین مراجع و امامین انقلاب از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: میرزا کوچک خان جنگلی در ۴۲ سال عمر با برکتش دستاوردهای بزرگی برای اقتدار ایران به ارمغان آورد که تمام نظرها را به سمت خود جلب کرد لذا به جرات می توان گفت که میرزا کوچک خان ستاره درخشان در آسمان تاریخ ایران و گیلان است. 

پایان پیام/، ۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان