ایتنا - با توجه به افزایش تعداد رقبا و تغییر ماهیت رسانه های اجتماعی، فیس بوک مانند گذشته محبوبیت زیادی ندارد - در واقع، بسیاری از نوجوانان دیگر به هیچ وجه به این پلتفرم علاقه ندارند، و در عوض به ...

فیس‌بوک اعلام کرده است که قصد دارد برخی از فیلدها را از پروفایل کاربران حذف کند، به این معنی که انواع خاصی از اطلاعات دیگر به راحتی در دسترس دیگرانی که به نمایه (پروفایل) شما نگاه می‌کنند نخواهد بود. اینکه آیا این برای شما ضرر خواهد بود یا نه کاملاً بستگی به این دارد که چندوقت به چند وقت از فیس‌بوک استفاده می‌کنید و البته اینکه آیا زحمت پر کردن آن فیلدهای اطلاعاتی را به خود داده‌اید یا نه. نمایش جزئیات مختلف، اگرچه می‌تواند به افراد کمک کند تا ایده‌ای فوری از باورها، فعالیت‌ها و حتی تاریخچه شخصی شما داشته باشند، اما می‌تواند باعث آسان‌تر شدن نقض حریم خصوصی شما و به احتمال زیاد سایر هویت‌های آنلاین شما شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با توجه به افزایش تعداد رقبا و تغییر ماهیت رسانه‌های اجتماعی، فیس‌بوک مانند گذشته محبوبیت زیادی ندارد - در واقع، بسیاری از نوجوانان دیگر به هیچ‌وجه به این پلتفرم علاقه ندارند، و در عوض به پلتفرم‌های شخصی‌تر مانند اسنپ‌چت و پلتفرم‌های مبتنی بر ویدیو مانند تیک‌تاک رو آورده‌اند. به نظر می‌رسد این اقدام اخیر این شرکت بخشی از تلاش برای ساده‌سازی این پلتفرم داشته باشد و ارتباطی با نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی ندارد.
 
اخبار مربوط به این تغییر ابتدا در توییتی توسط مت ناوارا منتشر شد؛ او توضیح داده است که فیس‌بوک در تغییری جدید به کاربر توصیه می‌کند که برخی از اطلاعات نمایه‌اش در تاریخ 1 دسامبر ناپدید می‌شوند. اگرچه تصاویر منتشر شده در این توئیت تنها دو فیلد اطلاعاتی را نشان می‌دهند که حذف شده‌اند، اما وبسایت TechCrunch گزارش داده است که در مجموع چهار فیلد حذف خواهند شد.

 
فیس‌بوک تأیید کرد که این چهار فیلد مربوط به لیست کردن گرایش جنسی، دیدگاه‌های سیاسی، مذهب و آدرس افراد خواهد بود. این سخنگوی فیس‌بوک توضیح داد که این تغییر به دلیل تلاش‌های کنونی برای «آسان‌تر کردن مسیریابی و استفاده از فیس‌بوک» است.

مشخص نیست که آیا این بدان معناست که صفحات نمایه فیس‌بوک به زودی طراحی جدیدی خواهند داشت یا اینکه این شرکت صرفاٌ فیلدهای اطلاعاتی را حذف می‌کند که بسیاری از کاربران به آنها اهمیتی نمی‌دهند و بنابراین خالی می‌گذارند. فقط کاربرانی که یک یا چند مورد از این فیلدهای اطلاعاتی را پر کرده باشند اعلانی دریافت می‌کنند که به آنها هشدار می‌دهد این اطلاعات را قبل از ۱ دسامبر ذخیره کنند.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان