رشت- فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آبرسانی به ۱۷ روستایی استان توسط سپاه گفت: با توجه به کمبود تجهیزات و منابع آب و فاضلاب گیلان نیازمند نگاه ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور صبح جمعه در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم برای آبرسانی به مناطق محروم گیلان با بیان اینکه این استان رتبه دوم کشور در حوزه تنش آبی دارد، اظهار کرد: سالانه بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب باران در گیلان داریم اما معطل ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه انباشت مشکلات آبی در برخی مناطق شهر رشت به قدری است که توان پاسخگویی به مردم را نداریم، افزود: تکمیل پروژه ها و ساماندهی آب و فاضلاب در کشور نیازمند عزمی جدی است.

وی با اذعان بر اینکه گیلان از نظر مشکلات آبی خوزستان ثانی است، تصریح کرد: باید هر چه سریع تر و قبل از آنکه اوضاع بدتر شود مشکل آب گیلان برطرف شود.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه سپاه استان تمام امکانات و نیروهای خود را در اختیار آب و فاضلاب گیلان قرار می دهد، گفت: املاک و زمین های خود را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه سرسبزی بلای جان استان گیلان شده است، بیان کرد: در گیلان به جز سرسبزی چیز دیگری نمانده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه جمعیت گیلان به دلیل ورود تعداد زیادی مسافر متغیر است، ادامه داد: در حوزه آب شرب با بحران مواجهیم و باید برای رفع معضلات این بخش چاره اندیشی شود.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه کار سپاه برای آبرسانی به ۱۷ روستا پایان یافته است، تصریح کرد: کمبود لوله داریم و منابع آب و فاضلاب استان گیلان برای خرید لوله های مورد نیاز کم است و باید نگاه ملی به این موضوع شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان