رشت- امام جمعه آستارا گفت: دشمن در عملیات روانی خود علیه نظام اسلامی به دنبال هویت زدایی از انقلاب و القای ناامیدی و یأس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامی داشت هفته بسیج و تبریک پنجم آذر سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و شکل گیری ارتش بیست میلیونی گفت: به لطف خدا امروز میلیون ها انسان آزاده در سراسر جهان همگی عضو مکتب فکری بسیج شده اند.

وی همچنین با گرامیداشت هفتم آذر سالروز دلاورمردی های نیروی دریایی ارتش جمهوری در دفاع از ناوچه پیکان و تبریک روز نیروی دریایی، قدرت دریایی کشور ما را در منطقه و جهان کم نظیر دانست.

امام جمعه آستارا در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان گفت: ایشان فرمودند بساط این شرارت ها برچیده خواهد شد. و دشمن یقین شکست خواهد خورد. اما آنچه که مهم است حفظ روحیه امید و پیشرفت در کشور بوده و نباید اجازه داد این مسائل مانع حرکت رو به جلوی کشور شود.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید با قدرت و توان بیشتر زمینه های حرکت رو به جلوی کشور را فراهم کنند و نمونه پیشرفت های صورت گرفته در همین ایام شاهد خوبی بر همین ادعاست که در سخت ترین شرایط نیز چرخه پیشرفت کشور از حرکت نخواهد ایستاد.

حجت الاسلام باقری افزود: باید پیشرفت ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه های مختلف پزشکی، علمی، ساخت کارخانه ها و پالایشگاه ها، بومی سازی دانش ها و در نهایت دست یابی به فناوری های جدید موشکی و فضایی را به عنوان نمونه های حرکت رو به رشد کشور به مردم و به خصوص جوانان اطلاع داد تا امید واقعی به آینده کشور داشته باشند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه دشمن در عملیات روانی خود به دنبال دو مطلب است تا با استفاده از آن بتواند بر ذهن و فکر مخاطب خود اثر بگذارد آنها را به سوی اهداف خود یعنی ارتجاع به سبک زندگی غربی که در دوران طاغوت در کشور ما رواج داشت بکشاند، افزود: هویت زدایی از انقلاب اسلامی و مخدوش کردن پنج موضوع مهم و با ارزش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خدمت، مقاومت و پیشرفت یکی از این مطالب است.

وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد با القای یأس و نا امیدی حقیقت انقلاب و ارزش های آن را وارونه جلوه دهد و دستاوردهای آن را بی اثر کند، گفت: انتشار دروغ و فریب مردم با استفاده از ابزار مختلف عملیات روانی و جنگ شناختی مطلب دوم است که دشمن با استفاده از تکنیک «غرق مصنوعی» ذهن مردم را با حجم وسیعی از اخبار دروغ مواجه می کند که فرصت تشخیص اخبار صحیح و غلط را نداشته باشد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه دشمن با بزرگنمایی مشکلات و سختی ها به گونه ای القا می کنند که دیگر به آخر راه رسیده اید و همه چیز تمام است، ادامه داد: می خواهند بگویند که نظام به بن بست رسیده است امام بصیرت مردم اجازه نمی دهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان