آموزش رباتیک یا ساخت ربات یکی از رشته های پرطرفدار و علمی در این صنعت است و بسیاری علاقه مند به یادگیری هستند که به دو قسمت مقدماتی و پیشرفته تقسیم می شود.مباحث سطح مقدماتی پایه ای اساسی برای درک انواع ربات ها، اصول اولیه ربات های صنعتی، استفاده عمومی از ربات ها و حرکت محوری، قابلیت و استفاده از ربات ها در یک کارخانه یا سیستم فراهم می کند. از دیگر سرفصل های مهم دوره آموزش رباتیک می توان به مکانیک ربات ها، شناخت انواع شاسی، آموزش ساخت ربات جرثقیل، مباحث مربوط به سیستم های اهرمی و قرقره ای، ساخت سیستم چرخ و فلک و شناخت ساختار گیربکس و چرخ دنده ها آموزش انتقال سرعت و قدرت در گیربکس ساخت ربات های عنکبوتی (4، 6، 8 پایه)، آموزش کامل سیستم های چرخ و زنجیر، ساخت مخزن دو موتور، پیشگیری موثر تعمیر و نگهداری برای ربات ها، علل شایع خرابی ربات و راه های شناسایی آن از موارد مطرح در دوره آموزش رباتیک است.

معرفی دوره آموزش رباتیک برای کودکان

آیا تا به حال به فرزندتان نگاه کرده اید و با خود فکر کرده اید که آیا فرزند من از همسالانش باهوش تر و دقیق تر است؟

به عنوان یک والدین، آیا مدام به این فکر می کنید که چگونه از هوش فرزندتان استفاده کنید؟ دوره آموزش رباتیک برای بچه ها تا حد زیادی این نگرانی را از بین می برد.

رباتیک در واقع آموزش علوم پایه، مهندسی، فنی و ریاضی به کودکان به روشی ساده و سرگرم کننده است.

یادگیری این حقایق جالب، کودک شما را تا حد زیادی برای سازگاری با دنیای تکنولوژی امروز آماده می کند.

بسیاری از کودکان با ورود به رشته رباتیک با استعدادها، مهارت ها و علایق خود در زمینه هایی مانند ریاضیات آشنا شده اند. به این ترتیب خانواده ها نیز می توانند بر پرورش این استعدادها تمرکز کنند. ربات های یادگیرنده به کودکان کمک می کنند تا فناوری را آسان تر درک کنند و استفاده از فناوری را بهبود بخشند.

شرکت در دوره آموزش رباتیک و قرار دادن کودکان در کنار کودکان دیگری که احساس می کنند شبیه و نزدیک بهم هستند، کودک را برای تعاملات اجتماعی بهتر آماده می کند. در نهایت، یکی از مهم ترین مهارت هایی که رباتیک در کودکان ایجاد می کند، کار گروهی است. کودکان یاد خواهند گرفت که با دوستان و همکاران خود برای ساختن یک قطعه و تکمیل یک پروژه کار کنند.

مفهوم رباتیک چیست؟

کلمه ربات توسط Karel Capek، R.U.R. نویسنده نمایشنامه روسی World Robots 1921 ریشه این کلمه؛ کلمه‌ی چک اسلواکی (robotnic) و به معنی کارگر می باشد.

ریشه نام ربات احتمالاً مربوط به توانایی این دستگاه در انجام کارهای تکراری بدون خستگی است. می تواند فعالیت هایی را انجام دهد که عموماً انسان نمی تواند انجام دهد و ریشه کلمه ربات از این معنا می آید.

در واقع به هر وسیله الکترومکانیکی که عمل خاصی را انجام دهد، رباتیک گفته می شود که بتوان آن را برای انجام یک کار خاص برنامه ریزی کرد. رباتیک علم طراحی، برنامه نویسی و ساخت ربات است. در واقع با رباتیک، به ربات ها وظایفی می دهید تا بتوانند وظایف برنامه ریزی شده خود را در محیط انجام دهند.

درآمد و بازار کار پس از شرکت در دوره آموزش رباتیک

رباتیک در آینده وارد تمامی فعالیت ها و مشاغل خواهد شد و به همین دلیل در 10 سال آینده بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان و علاقمندان به این رشته ایجاد خواهد کرد. اما در حال حاضر نیاز به رباتیک در صنایع خودروسازی، نظامی و دفاعی، هوافضا، ساخت تجهیزات، کشاورزی و ... احساس می شود.

شما به عنوان فارغ التحصیل رشته رباتیک می توانید در صنایع مختلف مشغول به کار شوید، اما به دلیل نامعلوم بودن این رشته در بین کارفرمایان، نمی توان حقوق دقیق آن را مشخص کرد، اما اهمیت این رشته بر هیچکس پوشیده نیست.

برنامه های تخصصی و کاربردی در دوره های آموزشی رباتیک

برای ورود به بازار کار و پیشرفت در حرفه خود نیاز به دانش روز دارید، دانستن نرم افزارهای تخصصی به شما کمک می کند تا مهارت های خود را به خوبی نشان دهید.

در دوره آموزش رباتیک دانشجویان و هنرجویان می توانند بدون نیاز به دانش قبلی، الکترونیک و رباتیک مقدماتی را در زمان کوتاه و با هزینه کم بیاموزند.

آشنایی با قطعات و تجهیزات الکترونیکی و نحوه کار آنها، بستن دوره های مختلف عملی و ایده ها و پروژه های عملی دانش آموزان، آموزش کار با بردهای آزمایشگاهی تجهیزات اندازه گیری الکترونیکی، آموزش تهیه برد مدار چاپی فیبر،آموزش اصول تئوری و آنالیز عملکرد ربات تعقیب خط، آموزش ساخت مدار عملی ربات دنبال کننده خط آنالوگ (تست و ساخت و پردازش مدار عملی)، آموزش اصول تئوری و تحلیل عملکرد ربات ردیاب نور و آموزش ساخت مدار عملی ربات ردیاب نور آنالوگ (تست، طراحی و راه اندازی مدار عملی) و … از دستاوردهای دوره آموزش رباتیک می باشد.

دوره های آموزشی رباتیک در خانه برای کودکان

با آموزش رباتیک در خانه برای بچه ها، به آنها در انجام کارهای روزمره کمک می کند و کودکان را قادر می سازد بیش از هر زمان دیگری از قدرت هوش و دیگر توانایی های خود استفاده کنند.

کلاس های رباتیک کودکان سنگ بنای اجتناب ناپذیر آینده آنهاست، بنابراین چه راهی بهتر از نسل بعدی برای آموزش اهمیت آنها. آموزش رباتیک به کودکان در خانه در اینجا چند راه برای کمک به کودک شما برای علاقه مند شدن به رباتیک آورده شده است.

آیا در دوره های آموزشی کودکان می توانند رباتیک را یاد بگیرند؟

استفاده از دوره آموزش رباتیک، رو به افزایش است زیرا به کودکان اجازه می‌دهد تا در عین توسعه مهارت‌های STEM سرگرم شوند. رباتیک در حال حاضر بخشی از برنامه درسی در بسیاری از مدارس است زیرا یادگیری را در بین دانش آموزان تسهیل می کند.

ضرورت وجود دوره های آموزش رباتیک در مدارس

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد دانش آموزان به دوره آموزش رباتیک واکنش مثبتی نشان می دهند.

هزاران منبع آنلاین برای والدین و معلمان وجود دارد، مانند کیت های رباتیک مانند Lego Mindstorms و Vex Robotics، ربات های قابل برنامه ریزی ساده مانند توپ های Sphero، و طرح های درسی. ربات های پیچیده و جذابی مانند ربات NAO نیز در دسترس هستند. اما با توجه به در دسترس نبودن این منابع در کشور و گرانی آنها باید به فکر راه حل های جایگزین  دیگری بود.

https://tonomic.ir

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان