آقای امیر چشمی Amir Cheshmi مخترع خلاق ایرانی ، که پیش از این موفق به دریافت مدال طلای مسابقات IFIA شده بود ، بتازگی با اختراع خود با عنوان کمک برقی خودرو با رانش قطبی مگنتی ، مدال طلای مسابقات ICAN کانادا 2022 را از آن خود کرده است .

به گزارش لنگرخبر، آقای امیر چشمی Amir Cheshmi  مخترع خلاق ایرانی ، که پیش از این موفق به دریافت مدال طلای مسابقات  IFIA شده بود ، بتازگی با اختراع خود با عنوان کمک برقی خودرو با رانش قطبی مگنتی ، مدال طلای مسابقات ICAN کانادا 2022 را از آن خود کرده است . همه ساله در حدود ۲۰۰ مخترع از 45 کشور جهان در این رخداد بین المللی در مرکز نمایشگاهی یورک واقع در شهر تورنتو حضور می یابند و با یکدیگر به رقابت می پردازند .

 

در ادامه جزییات بیشتر را از زبان خود ایشان خواهیم داشت :

اینجانب امیر چشمی Amir Cheshmi  در 20 آذر 1359 در شهر کرمان چشم به جهان گشودم. دوران کودکی خود را در بستری از کنجکاویها و سوالات متعدد سپری تا وارد مقطع ابتدایی و پس از آن راهنمایی و دبیرستان در رشته کار و دانش در شهر تهران نمودم.

   بعد از مدتی به دلیل علاقه به رشته های فنی، در مقطع کاردانی در رشته نقشه کشی صنعتی ادامه تحصیل داده و پس از آن در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی طی مسیر نموده و در این مسیر همچنان به دنبال ایده پردازی و تولید علم بوده و بیشتر مواقع به دنبال حل مشکل یا چالشی، ایده خود را نمایان و در جهت مسائل مذکور تلاش نموده ام.

   بنده در مسابقات ICAN کانادا و IFIA سوئیس 2022 دو مدال طلا دریافت کرده ام .

ایده های اینجانب در زمینه های مختلفی چون : حوزه لوازم خانگی، حوزه خودرو و لوکس خودرو، حوزه ساختمان، حوزه ابزارآلات برقی و تلفیقی می باشد و در این مقطع به دلیل اینکه در حوزه خودرو اشتغال دارم بر آن شدم تا تغییری حتی ناچیز در قطعات خودرو استارت کار خود را بزنم. از آنجایی که کمک فنرهای خودروها در شرایط زیر صفر و وزن بالاتر از حد تعریف شده خود عملاً کارایی ندارد پس این موضوع را یک چالش روبروی خود احساس نمودم و با مطالعه و تلاش بسیار و با صرف هزینه شخصی شروع به تولید نمونه های اولیه و تست آنها نموده و پس از مشقت فراوان و تلاش بسیار توانستم ایده خود را در مرحله عملکرد، بروز رسانی کنم. البته لازم به ذکر است که در این راه توانستم حوزه های بیشتری را با این اختراع پوشش دهم.

 اختراع کمک برقی خودرو با رانش قطبی مگنتی،  یکی از منحصر به فردترین ابداعات می باشد چون در این نوع کمک، هنگامی که بر اثر افزایش وزن بار، ارتفاع خودرو تغییر می یابد امکان تنظیم ارتفاع و تبدیل به حالت استاندارد از داخل کابین فراهم می گردد. دیگر مزیت این سیستم آن است که در دمای بالای صفر و زیر صفر عملکرد مناسبی دارد .

    با کمی مطالعه در زندگی مخترعان گذشته خواهید دید هر کدام چقدر شکست خورده و راههای بسیاری را با هزینه های گزاف پیموده اند تا اکنون ما از نتیجه تلاش آنها استفاده کنیم مانند ادیسون، انیشتین و ... در این راه زمانی هم کارها به چالش خورده و انرژی زیادی از بنده می گرفت و شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا می شد، اطرافیان، همکاران و خانواده عزیزم با حمایت و دلگرمی و انرژی بی حد و حصر مرا ترغیب به ادامه مسیر نموده و در نهایت با تلاش و استمرار و مطالعه موفق به طی این مسیر شدم.

    حال جا دارد از خانواده، همکاران و دوستان که با حمایت های معنوی ، فکری و انرژی مثبت همواره یار و یاور بنده بوده تا سختی های راه کم رنگتر شده و در نهایت موفقیت مانند خورشید در آسمان زندگیم نمایان شود، قدردانی نمایم .

    بهترین توصیه ای که می توانم برای عزیزان داشته باشم این است که مخترعان و ایده پردازان، ایده های خود را دست کم نگیرند و بدانند که با مطالعه و تلاش امکان حل چالشها وجود دارد فقط سعی کنید یکی از چالشهای دنیا را هدف گذاری، مطالعه، اقدام و عمل کنید تا در نهایت حل آن چالش را به چشم ببینید و هرگز دلسرد نشوید چون بعضی مواقع هزار راه باید رفت تا به نتیجه رسید پس شما در هر راه اشتباه که تجربه کسب کنید یک قدم از دیگران جلوتر هستید زیرا یک راه بیشتر آزموده و تجربه کسب کرده اید پس هرگز حق ندارید دلسرد شده و دست از تلاش بردارید.

   هر کسی رسالتی در زندگی بر عهده دارد و خوشحالم که با لطف و عنایت خداوند متعال و خانواده و همکاران و دوستان عزیزم این بستر جهت ارتقا و رشد و نمو اینجانب مهیا شده و در حد بسیار کوچکی می توانم تغییری مثبت در این جهان داشته باشم.                                                                           

 از سال 1392 الی 1394 فوق دیپلم رشته نقشه کشی صنعتی از دانشگاه علمی کاربردی شهر قدس واحد 4

 از سال 1400 دانشجویی مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه غیر انتفاعی تجن

 مفتخر به اخذ اولین مدال طلا در مسابقات ژنو کشور سوئیس در دپارتمان IFIA

 مفتخر به اخذ دومین مدال طلا در مسابقات ICAN کشور کانادا

   

هر ایده و اختراع در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد هست پس نباید ساده انگاشته شود و تلاش بر حل یک چالش از وظایف نوآوران می باشد پس با استمرار و تلاش فراوان و مطالعه در بستر مورد نظر، ایده را به فرصت تبدیل کنیم.

در مورد آینده اختراع باید عرض کنم که اختراع موجود قابلیت ارتقا و جهانی شدن را دارد پس با استمرار در جهت تولید و عرضه جهانی با کمک ثبت بین المللی اختراع ، طی مسیر نموده و با تلاش، ایده را به محصول تبدیل می کنیم.

به دلیل اینکه بنده ایده های بسیاری در حوزه های مختلف دارم و امکان حل چالشهای بسیاری را ممکن می سازد، تلاش خود را در حوزه های مختلف به کار می بندم تا بیشتر علوم و تکنیکهای طراحی و ساخت را فرا گرفته و در همین راستا در بیشتر صنایع، آموزشهای مکفی را آموخته ام. لازم به ذکر است هر چقدر هم بیاموزیم کم است.

همرسانی کنید:

نظرات شما:

Fahim 21 آذر 1401 ساعت 10:09

ماشالله و صد تبریک

نظر دهید - پسندیدم 0

فهیم 21 آذر 1401 ساعت 10:09

آقا تبریک و صد باریکلا.انشالله همیشه موفق و سربلند باشین

نظر دهید - پسندیدم 0

محمد 20 آذر 1401 ساعت 01:09

آقا تبریک عرض میکنم .باعث مباهات و افتخار ما هستید.باارزوی بهترینها برای شمای عزیز

نظر دهید - پسندیدم 0

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان