ناظر گمرکات گیلان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات غیر نفتی در استان گیلان گفت:از ابتدای امسال تا کنون ۷۳۳ هزار و ۷۶۲ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۳۱ میلیون و ۴۱ هزار و ۳۴۷ دلار از گمرکات گیلان صادر ...

به گزارش خبرگزاری فارس از گیلان، صادق برزگر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به صادرات محصولات غیر نفتی یکی از اهداف مهم در کشور و استان گیلان است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چندین سال گذشته تاکید بسیار ویژه ای به انجام صادرات محصولات غیر نفتی داشته و در همین راستا در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات غیر نفتی در استان گیلان گفت:از ابتدای امسال تا کنون ۷۳۳ هزار و ۷۶۲ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۳۱ میلیون و ۴۱ هزار و ۳۴۷ دلار از گمرکات گیلان صادر شده که از لحاظ ارزش ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

ناظر گمرکات گیلان با تاکید بر لزوم توجه به افزایش مراودت های تجاری میان ایران و کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد:بیشترین محصولات صادر شده شامل محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی بوده است که به کشور های روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

برزگر با بیان اینکه صادرات محصولات غیر نفتی در استان به شدت و با قدرت توسط متولیان امر دنبال می شود، افزود: این مقدار کالا در مقایسه با سال قبل از لحاظ وزنی نیز چهار درصد بیشتر است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان