رشت- رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان از برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی همزمان با کشور در استان خبر داد و گفت: برترین ها راهی مسابقه کشوری می شوند.

روح الله قمری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات جشنواره ملی صنایع دستی بسیج اظهار کرد: جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی همزمان با کشور در گیلان برگزار می شود.

وی ادامه داد: بخش نمایشگاهی جشنواره ملی صنایع دستی بسیج با عنوان دست آفرین های هنر ایرانی از ۷ الی ۱۴ آذر در هتل تاریخی ایران واقع در شهرداری رشت برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان از برگزاری مسابقه توانمندی های صنایع دستی در ۱۲ رشته در این استان خبر داد و اضافه کرد: فضای رقابتی خوبی برای هنرمندان صنایع دستی و سنتی فراهم شده و سه نفر از برترین های هر رشته به جشنواره کشوری معرفی می شوند.

قمری با بیان اینکه هنرمندان گیلانی می توانند تا ۱۱ آذر آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: چهاردهم آذر ماه اختتامیه جشنواره صنایع دستی بسیج در گیلان برگزار می شود و افراد برگزیده در اسفندماه سال جاری به نمایشگاه صنایع دستی بسیج در پایتخت حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اهداف مهم جشنواره ملی صنایع دستی بسیج، افزود: معرفی توانمندی ها و ظرفیت های هنرمندان، توانمندسازی اقتصاد هنری و احیای هنرهای سنتی از اهداف مهم برپایی جشنواره ملی صنایع دستی بسیج است که با مشارکت بسیج هنرمندان و میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان