مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از وقوع حریق در بیش از ۸۰ هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان و در شهرستان های رودبار، تالش، رضوانشهر، امسال و فومن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حامد اختری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق کوهستانی استان گیلان بودیم، اظهار کرد: در پنج روز گذشته به دلیل وزش باد گرم و بی احتیاطی برخی از مردم شاهد وقوع آتش سوزی در برخی مناطق جنگلی استان از جمله شهرستان رودبار و املش بودیم که منجر به ایجاد مشکلاتی در مناطق مربوطه شد.

وی با اشاره به مهار حریق در مناطق جنگلی استان گیلان گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر دستگاه های خدماتی و امدادی و بسیج، سپاه و نیروهای مردمی آتش سوزی ها مهار شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان بیشترین میزان وقوع حریق در مناطق جنگلی استان را مربوط به شهرستان رودبار دانست و افزود: از میزان خسارت حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار برآورد دقیقی انجام نشده است ولی بر اساس تخمین های اولیه بین ۳۰ الی ۴۰ هکتار از اراضی دچار حریق شدند.

به گفته اختری با بیان اینکه در چهار شهرستان ماسال، رضوانشهر، تالش و فومن حدود ۴۵ هکتار از عرصه های طبیعی طعمه حریق شده است.

وی با تاکید بر لزوم آماده باش نیروهای امدادی و آتش نشانی در استان گیلان بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع دوباره حریق در اراضی جنگلی استان گیلان، تمامی نیروهای امدادی در آماده باش کامل به سر می برند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان