رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای استان گفت: در این مدت برای ارتفاعات بارش ها به صورت برف پیش بینی شده است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه ناپایدار و شمالی شدن جریانات جوی در منطقه اظهار کرد: از عصر روز گذشته شاهد فعالیت این سامانه در مناطق مختلف استان گیلان بوده ایم.

وی افزود: شرایط برای ابرناکی و مه آلوده بودن هوا، روند کاهش دما، بارش باران، رعد و برق، وزش باد تا اوایل هفته آتی برای استان گیلان مهیا است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: برای فردا و پس فردا روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با تقویت توده هوای سرد و بارشی در منطقه علاوه بر تشدید بارندگی و کاهش دما و برای ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

وی با اشاره به کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا استان گیلان در این مدت گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گیلان صادر شده و از دستگاه ها خواسته شده اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز هرگونه بحران پیش بینی کنند.

دادرس اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب سطح رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، رانش و لغزش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به سازه های سست، لغزنده بودن سطح جاده ها و کاهش دید افقی، بارش برف در محورهای کوهستانی و برف گیر دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه دریا نیز از عصر روز گذشته تا روز پنج شنبه مواج و طوفانی پیش بینی شده و برای انجام فعالیت های دریایی و مرتبط نامناسب است، ادامه داد: ارتفاع موج دریا برای این مدت بین یک متر و نیم تا دو متر پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز هم اکنون نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد (موقتی شدید)، احتمال رعدوبرق پیش بینی شده است، افزود: دمای هوای این شهر نیز امروز بین ۱۰ تا ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان