رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارائه طرح های نوآورانه برای تسریع در برنامه های ساخت مسکن ضروری است، خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع تر مسکن مهر در گیلان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در جلسه شورای مسکن گیلان، با انتقاد از عملکرد نهضت مسکن ملی در استان، اظهار کرد: عملکرد ورود پیشرفت کار راضی کننده نیست و باید تلاش های بیشتری در اجرای نهضت ملی مسکن در گیلان صورت گیرد.

وی با تاکید بر موانع برداری از سر راه اجرای نهضت ملی مسکن، افزود: مسئولان و متولیان برای ریشه یابی و رفع مشکلات جدی تر عمل کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سهل انگاری های یک دهه گذشته باید جبران شود، گفت: تکلیف مسکن مهر در استان نیز هر چه سریع تر مشخص شود و مسائل واحدهای باقی مانده از این طرح در گیلان باید حل شود.

عباسی با بیان اینکه گام فرار به جلو پذیرفته نیست، اضافه کرد: متولیان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند و دستگاهی حق ندارد مشکل را گردن دیگری بیاندازد.

وی با تاکید بر اینکه باید چاره ای برای حل مشکل واحدهای باقیمانده مسکن مهر اندیشید، افزود: اگر مسکن مهر در دهه گذشته استمرار می یافت امروز وارث این همه مشکل و کمبود و عقب ماندگی در حوزه مسکن نبودیم هم اکنون نیز باید نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود.

استاندار گیلان با انتقاد از بلندمرتبه سازی در بعضی مناطق روستایی و شهری استان، بیان کرد: بلندمرتبه سازی در برخی مناطق گیلان، آرامش ساکنین را سلب کرده است.

عباسی با تاکید بر مراقبت و جلوگیری از بلندمرتبه سازی در مناطق روستایی، تصریح کرد: بنیاد مسکن باید نسبت به برج سازی در روستاها و تغییر کاربری های کشاورزی مراقب باشد و باید به گونه ای در روستاها خدمات رسانی شود که روستاییان به جای مهاجرت به شهر تشویق به ماندن در روستاهایشان شوند.

وی خطاب به دستگاه های متولی مرتبط با تغییر کاربری اراضی، افزود: جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان گرفته شود و به سودجویان فرصت جولان داده نشود.

استاندار گیلان با تاکید بر ارائه طرح های نوآورانه برای تسریع در برنامه های ساخت مسکن، بیان کرد: دستگاه های مرتبط باید برای جبران عقب ماندگی ها اهتمام ویژه داشته باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان