فومن- پژوهشگر تاریخ اسلام میرزا کوچک جنگلی را تربیت یافته مکتب دین دانست و گفت: میرزا با تفکر دینی زلال که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت آغاز کننده انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله قنبری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت یکصدمین و یکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در فومن با بیان اینکه آنچه در افکار عمومی و نظام فرهنگی، سیاسی و هنری کشور از میرزا یونس به تصویر کشیده شده یک آدم مجاهد و علیه حاکمیت بوده است، اظهار کرد: بدون تردید تربیت یافتگی در مکتب دین سبب خروج این مجاهد بوده و در مکتب شیعه به فهم انقلابی رسیده بود.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه میرزا به معنای کاتب و نویسنده نبود بلکه جوانی بود که نوع رفتارهای او برخواسته از مفاهیم دقیق دینی بود، افزود: میرزا کوچک جنگلی با تفکر دینی زلال که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت این انقلاب را آغاز کرد.

قنبری با اشاره به اینکه شهید میرزا کوچک جنگلی یک روحانی مبارز بود که دشمن این را نمی خواهد، اضافه کرد: دین از معبرهای سختی چون بنی امیه و بنی عباس عبور کرده تا به اینجا برسد و نشان می دهد کار میرزا کوچک بسیار شگفت انگیز بود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه میرزا کوچک در سرمای وجدان های یخ زده به شهادت رسید، افزود: دین همیشه پر هزینه بوده و مردانی که این هزینه را پرداختند بسیار برای این امر کوشیدند.

وی به اغتشاشات اخیر اشاره و با بیان اینکه خیلی از انقلابیون دچار تزلزل شده و افرادی که زمانی مسئولیت داشتند بر علیه نظام صحبت کردند، ادامه داد: خیلی از افراد که باید به میدان می آمدند، نیامدند و سکوت پیشه کردند که اگر می آمدند خالو قربان ها فرصت پیدا نمی کردند.

قنبری با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان، برداشتن موانع توسط مسئولان برای ازدواج جوانان، برخورد با تبعیض، بریدن ریشه آدم های ظالم حق مردم است، ادامه داد: در این اغتشاشات یک بار نشنیده اید که دشمن در خصوص اینکه معیشت مردم مشکل دارد و معترض هستند صحبتی کند زیرا دشمن نیز همین را می خواهد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان