گسترش امنیت و منافع ایران در دریا

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۲۱:۴۱ چاپ کد خبر: 179746
فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقر العلوم علیه السلام رشت با اشاره به نقش راهبردی نداجا در حفظ و ارتقای امنیت ملی، گفت: با تدبیر فرماندهان نداجا و سربازان ملت در دریا، منافع ایران در مرزهای ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ناخدا منصور لشنی ، فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقر العلوم علیه السلام رشت امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان در سالن اجلاس مرکز آموزش با تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه طی سال های اخیر، اظهار کرد: همکاری و تعامل اصحاب رسانه با نیروی راهبردی نیروی دریایی ارتش طی سالهای اخیر با تدبیر نداجا و همت خبرنگاران گسترش یافته و امیدواریم این همکاری ها در آینده، بیشتر شود.

وی با تبریک روز نیروی دریایی، افزود: روز نیروی دریایی متعلق به همه ملت ایران است و باید این روز مبارک را بر همه ملت تبریک گفت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقر العلوم علیه السلام رشت، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را حافظ منافع کشور در دریاها دانست و افزود: حفظ تمامیت مرزهای دریایی موجب ارتقای امنیت ملی و افزایش منافع ملی میشود.

ناخدا لشنی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر گسترش منافع ایران در دریا، گفت: به امر فرمانده کل قوا، تدبیر فرماندهان نداجا و سربازان ملت در دریا، منافع ایران در مرزهای آبی و دریاهای کشور، گسترش یافته است.

وی با اشاره به نقش بازدارنده نداجا در آب های آزاد، افزود: حفظ و ارتقای فعالیت های نداجا در گرو افزایش ناوگان و تخصص های دریایی است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی حضرت باقر العلوم علیه السلام رشت با بیان اینکه تمام تلاش نداجا، فعالیت موثر و تحقق همه اهداف نداجا در مرزهای آبی است، تصریح کرد: این نیروی راهبردی علاوه بر تامین امنیت دریایی ایران، در تلاش است تا دریایی امن و آرام برای تمامی ملت ها را به ارمغان بیاورد.

ناخدا لشنی در ادامه به بخشی از راهبردهای اساسی نداجا در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران خودباوری و شکوفایی نیز اشاره کرد.

وی همچنین به فعالیت های شاخص نداجا اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۱۴۵ فروند کشتی توسط ناوگروهای رزمی، دو هزار و ۸۰۷ فروند کشتی توسط گروه های محافظ و چهار هزار و ۹۵۲ فروند دیمر نیز توسط گروه های محافظ و ناوگروه هاب نداجا اسکورت و حمایت شده اند.

فرمانده مرکز آموزش تخصصی های دریایی  رشت همچنین در ادامه به بخشی از قدرت دریانوردی، تجهیزات بومی، دیپلماسی دریایی، مردمیاری و بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: عبور از کانال سوئز برای اولین بار، حضور در اقیانوس اطلس و دریای بالتیک با نام ناوگروه ۷۵ نداجا، دریانوردی ۳۶۰ درجه در کره زمین، حضور دائمی در مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند و خلیج عدن، ساخت زیردریایی و ناوشکن های بومی، شرکت در رزمایشات مشترک و مرکب با کشورهای دوست، حضور در مجامع بین المللی دریایی و ده ها نوع خدمات دیگر تنها نمونه ای از این توانمندی ها و دستاوردهای در نداجا است.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان