اورینگ کجا و چرا استفاده می شود؟

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۰:۲۲ چاپ کد خبر: 179750

احتمالاً در طول زندگی خود با حلقه های اورینگ متعددی مواجه شده اید، از ماشین گرفته تا دوربین، این قطعات کوچک به شکل دونات فورا نادیده گرفته می شوند اما بی نهایت مفید هستند. پکینگ و اورینگ احتمالاً یکی از بزرگترین انقلاب ها در مهندسی مکانیک تا به امروز هستند که به ما امکان توسعه ماشین آلات جدید، محصولات بهتر و محیط های کاری ایمن تر را می دهند. بنابراین، اورینگ و پکینگ sealgostar.com برای چه استفاده می شوند و چرا اینقدر محبوب هستند؟

چرا از اورینگ استفاده می شود؟

اورینگ دارای ویژگی های شگفت انگیزی هستند که آنها را به یکی از اجزای مهم بسیاری از دستگاه های مهندسی دقیق تبدیل می کند. تمایل طبیعی آنها برای بازگشت به شکل اولیه خود زمانی که سطح مقطع بر روی آن فشار وارد می شود، به این معنی است که آنها یکی از مقرون به صرفه ترین و مطمئن ترین روش ها برای ایجاد آب بندی قوی هستند. این حلقه های اورینگ می توانند در برابر مواد شیمیایی و اسیدها در دمای 350 درجه مقاومت کنند.

https://sealgostar.com/product-category/o-ring-اورینگ/

دلیل دیگری که از اورینگ بسیار استفاده می شود، به دلیل طیف گسترده ای از مواد است که می توان از آنها ساخت. اکثر اورینگ از الاستومرها ساخته شده اند که نوعی پلیمر الاستیک هستند، اما تنوع بسیار زیادی از این الاستومرها در دسترس هستند که هر کدام دارای نقاط قوت، ضعف و تحمل متفاوتی هستند. کاربرد مورد نظر اورینگ تعیین می کند که کدام نوع ماده مناسب تر است، به عنوان مثال:

  1. دماهای بالا و پایین: سیلیکون و فلوروسیلیکن می توانند با دمای پایین تا -100 درجه سانتی گراد مقابله کنند. عملیات برودتی به یک مهر و موم نیاز دارد که بتواند با دماهای پایین مانند NES Astra Seal® مقابله کند. برای دماهای بسیار بالا، FFKM تا 316 درجه سانتیگراد کار می کند

  2. سازگاری شیمیایی: حلقه‌های Viton™، که به عنوان FKM/FPM نیز شناخته می‌شود، در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند و در دماهای بالا نیز کار می‌کنند.

  3. آب گرم و بخار: حلقه های اتیلن پروپیلن (EPDM) در برابر بخار و آب داغ و همچنین در برابر الکل، قلیایی های قوی و مایعات موجود در کاربردهای خودرو مقاوم هستند.

  4. گریس و مایعات هیدرولیک: حلقه های Buna-N که به عنوان حلقه های نیتریل نیز شناخته می شوند، بهتر است در جاهایی که چربی یا مایع هیدرولیک زیادی در اطراف وجود دارد استفاده شوند.

همانطور که می بینید، تقریباً برای هر برنامه ای که فکرش را بکنید، یک اورینگ وجود دارد که می تواند آن محیط را مدیریت کند. این بدان معنی است که آنها در طیف وسیعی از کاربردها مفید هستند، از وسایلی که در اطراف خانه یافت می شوند تا ماشین های غول پیکری که در تولید و حتی در شاتل های فضایی استفاده می شوند!

پکینگ sealgostar.com

آب بندی پمپ یکی از مهمترین جنبه های مدیریت پمپ برای اطمینان از عملکرد بهینه و عمر طولانی است. انتخاب گزینه آب بندی مناسب برای کاربرد شما مستلزم در نظر گرفتن نوع پمپ شما، نوع مایعی که پمپاژ می کنید و پمپ های شما در چه محیطی کار می کنند، نیاز دارد. مزایا و معایب دو نوع اصلی آب بندی - مهر و موم مکانیکی و غده بسته بندی - به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام گزینه برای برنامه شما مناسب است. وجود پکینگ‌ برای پمپ هیدرولیک ضروری است.

https://sealgostar.com/product-category/انواع-پکینگ-packing/

هدف اصلی آب بندی پمپ کمک به جلوگیری از اتلاف سیال است. آب بندی پمپ به شفت دوار اجازه می دهد تا وارد ناحیه مرطوب پمپ شود و همچنین از خروج سیال تحت فشار در پمپ جلوگیری می کند.

مزایای پکینگ

  • گزینه ترجیحی برای مایعات تهاجمی

  • می توان آن را در حین کارکرد پمپ تنظیم کرد تا از نشتی جلوگیری شود.

  • هزینه اولیه پایین

  • تعمیر و نگهداری ساده

  • نصب آسان

  • نرم و انعطاف پذیر

معایب پکینگ

  • برای سیالات ساینده مناسب نیست

  • نیاز به تنظیم و روغن کاری مکرر دارد

  • نشتی می تواند با فرسوده شدن بسته بندی افزایش یابد

  • شیارها اغلب نیاز به تعویض دارند

  • جریان مداوم آب برای خنک نگه داشتن بسته بندی مورد نیاز است

  • می تواند از قدرت بیشتری برای کار استفاده کند

خرید پکینگ و اورینگ از sealgostar.com

شرکت سیل گستر سالاران، وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ، پکینگ، ایکس رینگ و واشر آب بندی است.با توجه به درخواست و مطالبه‌ی برخی از مشتریان مبنی بر ارائه‌ی محصولات باکیفیت بالاتر خارجی، در شرایط خاص به‌ویژه در O-Ringهای تخصصی مانند وایتون، از سال ۹۳ با شرکت خارجی ارتباط برقرار شد. و پس از مدتی مذاکره، تبادل نظر و همکاری، از سال ۹۶ نمایندگی انحصاری محصولاتشان در ایران به این مجموعه اعطا شد. تمرکز ویژه‌ی این مجموعه بر روی محصولات وارداتی؛ اعم از O-Ring، X-Ring، V-Ring و انواع و اقسام Packingها، خواهد بود. تا محصولات با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت تمام شده در بازار ایران به مصرف‌کنندگان رسانده شود. این مجموعه در نظر دارد تا با یافتن سهم خود در بازار ایران و شناساندن و ارائه‌ی محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان و ایجاد رقابت با محصولات داخلی به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کشور کمک کند.

شرکت سیل گستر سالاران sealgostar.com با بیش از هفت نمایندگی و عاملیت فعال در سراسر کشور و کادری جوان، مجرب و با تجربه در نظر دارد با ارتباط تجاری، با بهترین های جهان سهم خود را در ارتقاء صنعت کشور عزیزمان ایران ادا نماید. شرکت سیل گستر سالاران محصولات خود را در تمامی سایز ها و استاندارد ها بر طبق خواست مشتریان عزیز تامین مینماید همچنین کلیه کارکنان شرکت سیل گستر سالاران آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز در جای جای میهن عزیزمان هستند.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اورینگ

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان