رشت- رئیس دانشگاه گیلان گفت: میرزا کوچک نشان داد که می توان با اتکا به آموزه های دینی جامعه را از شرق و غرب بی نیاز کرد و پرچم استقلال را برافراشت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی ظهر چهارشنبه در همایش علمی تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی برای اعتلای نام ایران و آزادگی ملت ایران جان خود را فدا کرد، گفت: شهدای ما در هر دوره ای با ایثار و از خودگذشتگی گام مهمی در راستای اعتلای نام ایران برداشتند.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به کیفیت بالای برنامه های در نظر گرفته شده برای کنگره میرزا کوچک تصریح کرد: میرزا کوچک روحانی مجاهدی بود که می تواند الگویی مناسب برای نسل امروز باشد.

وی با بیان اینکه سیاستمداران و مدیران ما باید با تاسی از شخصیت و راه میرزا به مردم خدمت کنند، بیان کرد: میرزا با درک شرایط حساس تاریخ کشور وارد میدان مبارزه شد و نشان داد که عنصر اساسی استقلال ملت اتکا به داشته های خویشتن است.

نجفی با اشاره به شاخصه مهم نهضت جنگل بیان کرد: میرزا کوچک نشان داد که می توان با اتکا به آموزه های دینی و قدرت لایزال الهی، جامعه را از شرق و غرب بی نیاز کرد و پرچم استقلال را برافراشت.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک به دنبال تبیین معارف اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور بود افزود: حجم پژوهش های علمی پیرامون نهضت جنگل و شخصیت میرزا بسیار کم است و باید برای ارتقای آن بیشتر تلاش شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان