رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ضرورت راه اندازی بنیاد دائمی میرزاکوچک گفت: برای معرفی شخصیت میرزا نیازمند کار دقیق، علمی و مستمر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش علمی تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه بزرگداشت یاد و نام شهید میرزا کوچک باید به صورت مستمر و در طی سال انجام شود، گفت: باید برای برگزاری برنامه های مختلف مانند کنگره های علمی برنامه ریزی شود زیرا هزینه کردن برای معرفی شخصیت های بزرگ، نوعی سرمایه گذاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه منابع علمی و پژوهشی پیرامون نهضت جنگل کم است، عنوان کرد: یکی از راه های افزایش این منابع، برگزاری کنگره های علمی با این موضوع است و ارسال بیش از ۵۰ مقاله علمی به کنگره امسال گامی مهم در این راستا به شمار می رود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی بنیاد دائمی میرزاکوچک تصریح کرد: برای معرفی شخصیت میرزا به صورت گسترده و جهانی نیازمند کار دقیق، علمی و مستمر هستیم و تشکیل بنیاد دائمی می تواند در این امر مؤثر باشد.

ثقتی به نقش رسانه ها در جهت دهی افکار عمومی اشاره و عنوان کرد: امروزه رسانه ها نقش مهمی در تأیید یا تخریب شخصیت ها دارند و نظام اسلامی ما نیز آماج حملات رسانه های استکباری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی اولین شهید تروریسم رسانه ای بود، افزود: رسانه ها با دروغ پردازی توانستند چهره ای متفاوت از این روحانی مبارز ترسیم کنند که باید با کار فرهنگی این روند ظالمانه را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با دروغ پردازی نهضت جنگل را منحرف کردند، گفت: معرفی میرزا به عنوان یک تجزیه طلب باعث شد که حمایت های مردمی از این روحانی مبارز کم شود و قیام وی با شکست مواجه شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان