رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تشویق به فرزندآوری بهترین معروف است، گفت: باید فرزندآوری به گفتمان عمومی در عرصه جهاد تبیین تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی ظهر چهارشنبه در همایش ویژه حجاب، اظهار کرد: فرزندآوری یکی مسائل مهم امروز جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فرهنگ اشتباه «فرزند کمتر زندگی بهتر» افزود: کاهش جمعیت و عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری توطئه برای آینده سوزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه افزایش جمعیت و فرزندآوری در دنیا یک استراتژی مطرح است، گفت: فرهنگ اشتباه عدم فرزندآوری نسخه ای بود که دشمن برای تنزل جمعیتی ایران پیچید و این نقصان باید اصلاح شود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به تهدید پیری جمعیت در کشور و گیلان بیان کرد: فرزندآوری باید به گفتمان عمومی در عرصه جهاد تبیین تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در ارتقای فرهنگ فرزندآوری، افزود: بانوان فرهنگ افزایش جمعیت و فرزندآوری را گفتمان سازی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیری جمعیت اثرات زیانباری برای کشور به همراه دارد، گفت: پیری جمعیت کشور را در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی به بن بست می کشاند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه کاهش جمعیت مشکلات روانی به همراه دارد و با اشاره به آسیب های تک فرزندی افزود فروپاشی بنیان خانواده از مسیر کاهش جمعیت و عدم اقبال عمومی به فرزندآوری رد می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ایران قوی با جمعیت قوی به دست می آید، گفت: اشتباه محاسباتی برخی مسئولان در دو دهه اخیر وضعیت جمعیت کشور را به چالش کشانده است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تشویق به فرزندآوری بهترین معروف است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ فرزندآوری و بسترسازی در این حوزه باید همه دغدغه مند باشند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان