رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک از تبار اسلامیان و خط وی امتداد واقعه کربلا است، گفت: این اهداف باید به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل در سالن حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه تبار مفهوم کلی است که زیرمجموعه آن طایفه، دانش، عقیده، شهر و سایر ویژگی های انسان را مشخص می کند، اظهار کرد: میرزا از تبار اسلامیان اهل رسالت بود که در اسلام به آنها مسلمان مکتبی می گویند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در سه دهه اخیر به میرزا کوچک بی مهری شده است، افزود: بی مهری معاصران میرزا عدم همراهی جدی با وی و بی مهری سال های انقلاب نیز این بود که از قیام وی تعابیر نادرستی کردند که شناخت تبار وی این ابهامات را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: شهدای دوران دفاع مقدس با وجود سن کم، با الگوپذیری از میرزا کوچک و رئیس علی دلواری در مقابل دشمن خوش درخشیدند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نسل جدید تشنه یادگیری از الگوهایی است که می تواند نقش مؤثر در رشد فردی و اجتماعی انسان ها داشته باشد، گفت: برگزاری یادبود و مراسم نکوداشت در راستای معرفی الگوهای نقش آفرین است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک اهل حوزه علمیه بود و شبانه روز سرود مردم را زمزمه می کرد، بیان کرد: میرزا کوچک با قرآن انس داشت و در طریق جهاد و ایفای رسالت الهی کار می کرد و اهل دیانت بود و در دنیایی که کمونیست و مارکسیست در زندگی مردم نفوذ کرده بود، دغدغه دین داشت.

وی با اشاره به اینکه پذیرش مسئولیت و به ویژه مدیریت سیاسی انسان را فرسوده و خسته می کند اما انس و خلوت با خدا این خستگی را زایل می کند، ادامه داد: میرزا درد دین مردم را داشت.

آیت الله فلاحتی با اشاره به هدف از تشکیل هیئت اسلام توسط میرزا کوچک گفت: حفظ استقلال ایران، تشکیل حکومت ملی و جمهوری و اسلام خواهی از اهداف این هیئت بود.

وی افزود: اهداف قیام میرزا نشان دهنده آن است که وی از تبار اسلامیان و پیامبر بود و خط وی امتداد خط سرخ کربلا است چرا که می خواست ملت ایران بالنده و در مسیر شکوفایی قرار گیرد و امروز باید این اهداف را به نسل جدید بگوییم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان