رشت- سفیر آفریقای جنوبی در ایران با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط تجاری میان ایران و این کشور گفت: آفریقای جنوبی آماده همکاری در بخش کشاورزی گیلان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ویکا مازوی کومالو صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان به روابط ایران و آفریقای جنوبی اشاره و بر ضرورت تقویت این ارتباط تأکید و اظهار کرد: هر دو کشور برای رشد و توسعه خود تلاش های فراوانی انجام می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید زمینه توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور در دستور کار قرار گیرد، افزود: در حال حاضر حجم صادرات ایران به آفریقا بیشتر از این کشور به ایران است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به وجود زمینه های لازم برای افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور گفت: ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری و همچنین داشتن اشتراکات فراوان می تواند زمینه ساز رونق تبادلات تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی باشد.

مازوی کومالو در ادامه به ظرفیت های استان گیلان در بخش های مختلف کشاورزی و تکنولوژی اشاره و اضافه کرد: آفریقای جنوبی نیز در بخش کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد که می تواند فصل جدیدی در روابط بین دو کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به آمادگی آفریقای جنوبی برای همکاری و تجارت در حوزه تولیدی به ویژه بخش کشاورزی در استان گیلان تصریح کرد: انتظار می رود با تقویت روابط دو کشور به ویژه سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی در آینده نزدیک بتواند زمینه بهره مندی از این ظرفیت ها را فراهم کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان