رشت- رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به روند کاهشی وقوع جرایم مهم در استان گفت: ۹۳ درصد از پرونده های ارجاعی به پلیس مربوط به سرقت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حدادی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه شایع ترین وقوع جرم در گیلان مربوط به سرقت است، اظهار کرد: عمده تلاش پلیس برای مقابله با جرم سرقت است.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: ۹۳ درصد از پرونده های ارجاعی به پلیس مربوط به سرقت و ۷ درصد مربوط به موارد جنایی و مالی است.

وی با اشاره به اینکه عمده جرایم سرقت مربوط به جرایم خرد است، بیان کرد: سرقت اموال عمومی، سیم برق، کابل مخابراتی از جمله شایع ترین سرقت هایی است که در استان گیلان به وقوع می پیوندد.

سرهنگ حدادی با بیان اینکه مهار سرقت از منزل و موبایل قاپی باعث می شود که احساس امنیت در جامعه افزایش یابد، افزود: در وقوع جرایم مهم در استان گیلان روند کاهشی داریم.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان ادامه داد: در ۸ ماهه نخست امسال در حوزه سرقت از منازل و مغازه ها کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت خودرو کاهش ۲۵ درصدی و در حوزه کیف قاپی موبایل نیز با کاهش ۵۵ درصدی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما در حوزه سرقت های خرد است، تصریح کرد: بیکاری، وضعیت بد اقتصادی و افزایش معتادان متجاهر باعث شده است که میزان وقوع سرقت های خرد افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی مشترک بین پلیس و دستگاه قضائی به منظور کنترل مجرمین سابقه دار گفت: با استفاده از این بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار تحت کنترل پلیس قرار گرفته و در صورت ارتکاب جرم به مقام قضائی معرفی شده و تشدید مجازات می شوند.

سرهنگ حدادی با بیان اینکه در حوزه مقابله با مجرمان، استان ششم کشور هستیم، افزود: برای مبارزه با سرقت های خرد و کنترل معتادان متجاهر نیازمند همکاری سایر دستگاه ها هستیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان