رشت- رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۸۲ درصد از جرایم در هشت شهرستان رخ می دهد، گفت: بیش از ۶۰ درصد از جرایم در ۱۹ کلانتری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حجتی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه حجم بالای جرایم به وقوع پیوسته در گیلان مربوط به جرایم خرد است، گفت: سرقت از اماکن خصوصی، سرقت سیم و کابل برق بالاترین میزان سرقت در استان گیلان است.

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان با بیان اینکه ۵۵ درصد از آمار پلیس مربوط به جرایم خرد است، افزود: برای مقابله با این نوع جرایم ۵۴۰ روستای استان گیلان به دوربین های مداربسته مجهز شده تا رصد میدانی در این مناطق داشته باشیم.

سرهنگ حجتی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از سارقین، معتاد نیز هستند، بیان کرد: در راستای مبارزه با معتادان متجاهر، ۱۰ هزار سارق را دستگیر کردیم که ۹ هزار و ۹۰۰ نفر از این افراد درگیر اعتیاد هستند.

وی تصریح کرد: یکی از استان هایی هستیم که کاهش یک درصدی در حوزه سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داریم.

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور گفت: این طرح برای پیشگیری از وقوع جرم سرقت اجرا می شود.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که بیش از ۸۲ درصد از جرایم در ۸ شهرستان و بیش از ۶۰ درصد از جرایم در ۱۹ کلانتری انجام می شود که برای مقابله با این موضوع طرح امنیت محله محور در بیش از ۹۶ نقطه استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح امنیت محله محور بیش از هزار و ۹۰۰ نفر دستگیر شده اند، عنوان کرد: در ۸ ماهه نخست امسال ۳۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که ۷۰ هزار تماس مربوط به حوزه اجتماعی و حدود ۹۴۰ هزار پرونده قضائی نیز تشکیل شده است و اجرای این طرح تا پایان امسال به طور روزانه ادامه خواهد داشت.

حجتی با اشاره به اینکه به حضور پلیس در ۲۸ مدرسه استان گیلان به منظور ارائه آموزش پیشگیری از سرقت بیان کرد: در ۸ ماهه نخست امسال در ۹۶۰ مسجد استان نیز حضور یافتیم و آموزش های لازم برای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با اعتیاد را ارائه دادیم.

رئیس پلیس پیشگیری استان گیلان بیان کرد: در حوزه سرقت طلاجات اطفال کاهش ۸۰ درصدی داریم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان