جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان امروز با حضور در بیمارستان رسول اکرم رشت از پرستاران شاغل در این مرکز درمانی تجلیل کرد.

به خبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت: هنوز کسی روزهای سیاه کرونایی را از یادها نبرده است که چگونه کادر درمان و به ویژه پرستاران، این سفید پوشان عرصه جهاد و فداکاری از جان خود گذشته و با هر  امکاناتی که شده به جنگ این ویروس منحوس رفته و به مانند فرماندهی مقتدر کرونا را شکست دادند.

وقتی هدف و آرمانت ایثار و فداکاری باشد حتی اگر دوران دفاع مقدس را هم نچشیده باشی می توانی تجلی گر ایثار و فداکاری باشی، و اینبار نوبت به سفیدپوشانی رسید که در دوران کرونا به مانند هشت سال دوران دفاع مقدس  با دستان خود جان فرزندان این مرز و بوم را نجات دهند، آری و تلاشی که امروز کادر بهداشتی و درمانی و پرستاری بیمارستان های کشورمان در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می کنند، تداعی کننده تلاش های شبانه روزی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس است.

روز پرستار  نمادی از برجسته ترین افتخارات جامعه پرستاری در دفاع از کشور و جان فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن و نجات جان افراد است.

وقتی صحبت از فرشتگان سفیدپوش عرصه جهاد و ایثار یعنی پرستاران می شود ناخوداگاه ذهن ها به سمت شب بیداری هایی می افتیم که حتی موشک های رژیم بعث عراق در دروان دفاع مقدس و همچنین ویروس منحوس کرونا هم سبب نشد تا این سپیدپوشان نجات بخش، دست از کار و تلاش خود که همان درمان و امدادرسانی به مجروحان و بیماران کرونایی بود، بکشند.

در روزهای کرونایی انسان هایی در خط مقدم نبرد با این ویروس منحوس به عنوان کادر پزشکی، سینه سپر کرده اند که شاید دلشان از درد هم نوع خود پر از درد بوده است ولی آنان ماندند که از قسم پزشکی شان که ریشه در فطرت بیدارشان دارد در راستای بهبود حال مبتلایان تلاش کنند.

امروز وقتی با جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان به بیمارستان رسول اکرم(س) رشت رفتم راستش با خودم گفتم چه سخت است آن همه بی خوابی، شب بیداری، سرو کله زدن با آن همه بیمار با خصوصیات اخلاقی متفاوت ولی وقتی اشتیاق و شوق پرستاران برای خدمت به مردم را دیدم با خودم گفت این چیزی جزء عشق نیست.

هنگام ورود به بیمارستان رسول اکرم رشت با استقبال گرم مسوولان بیمارستان و کادر درمان مواجه شده و سپس برای قدردانی پرستاران به بخش جراحی و اورژانس رفتیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در دیدار با پرستاران گفت که قدر این جایگاه خود را بدانید زیرا پرستاران در پیشگاه پروردگار از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند زیرا از جان خود گذشته و به بیماران و همنوعان خود کمک می کنند.

سرهنگ الیاس کوثری که اشک از چشمانش بابت این حجم از فداکاری جمع شده بود می گوید از خود گذشتگی و ایثار کادر درمان و پرستاران در روزهای کرونایی هیچگاه از یاد مردم ایران و به ویژه استان گیلان نخواهد رفت زیرا اگر آنان به مانند دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا ویروس منحوس کرونا از بین رود.

در این بین یکی از پرستاران می گوید، در روزهای کرونایی که پدر و مادر و اعضاء خانواده از هم دوری بودند،کادر درمان در کنار مردم بوده و به نابودی کرونا منحوس کمک کردند که جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در جواب این خانم پرستار گفت: نقش پرستاران و جان فشانی های آن ها در کرونا، همچون دوران دفاع مقدس در طول تاریخ بی سابقه است و آنان به خوبی یار و یاور مردم بودند.

به گفته کوثری یکی از اهداف سپاه قدس گیلان توجه به اقشار مختلف جامعه به ویژه پرستاران و کادر درمان است زیرا ما شاهد زحمات آنان بوده و قدردانی از جامعه پرستاری در روز میلاد خانم حضرت زینب(س) کمترین کار است و به این منظور ۱۲ تیم از سپاه قدس گیلان به بیمارستان های استان به منظور قدردانی از زحمات پرستاران اعزام شدند.

کادر حوزه بهداشت و درمان در آن روزها نترسیدند و به میدان دفاع مقدس رفتند و امروز در جبهه ای دیگر در مقابله با کرونا خود در صف مقدس قرارگرفته اند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان