موج اخراج کارکنان به کمپانی HP رسید

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۰۳:۱۴ چاپ کد خبر: 179767
ایتنا - HP در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد تقریباً 4000 تا 6000 نفر از تعداد کارمندانش در سطح جهان کم کند. اخراج کارکنان بخشی از طرح بازسازی آن است که باعث می شود شرکت هزینه های خود را 1.4 میلیارد دلار کاهش ...

اچ‌پی تازه‌ترین مورد از شرکت‌های فناوری است که اعلام می‌کند هزاران کارمند خود را در تلاش برای مقابله با شرایط اقتصادی فعلی اخراج می‌کند. این تولیدکننده کامپیوتر در روند تعدیل نیرو پا در مسیر غول‌های توییتر، متا و آمازون گذاشته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تا 6000 کارمند HP در سراسر جهان ممکن است طی سه سال آینده اخراج شوند. HP در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تقریباً 4000 تا 6000 نفر از تعداد کارمندانش در سطح جهان کم کند. اخراج کارکنان بخشی از طرح بازسازی آن است که باعث می شود شرکت هزینه‌های خود را 1.4 میلیارد دلار کاهش دهد. «تجدید ساختار» حدود 1 میلیارد دلار از این صرفه‌جویی را شامل می‌شود. در این طرح تجدیدساختار که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود، کارمندان به یکباره اخراج نمی‌شوند.
 
دور نهایی اخراج‌ها احتمالاً در سال 2025 اتفاق می‌افتد. یاهو فاینانس مدعیست که سرمایه‌گذاران قبلاً موافقت خود را با طرح این شرکت اعلام کرده‌اند و قیمت سهام HP در پاسخ به این اعلامیه 1 درصد افزایش یافته است. بهای سهام در بخش‌های مختلف صنایع فناوری از ابتدای سال گذشته به شدت کاهش یافته است و به سرمایه‌گذاران فردی ضربه زده و دارایی خالص برخی از ثروتمندترین افراد جهان را کاهش داده است.
 
از سویی دیگر در مورد توئیتر، کاهش گسترده کارکنان این شبکه اجتماعی به دنبال تصاحب این شرکت توسط ایلان ماسک صورت گرفت، اگرچه این حدس قوی وجود دارد که حتی در صورت شکست این تملک توسط ثروتمندترین مرد جهان، این تعدیل نیرو باید اتفاق می‌افتاد. جک دورسی، مدیر عامل سابق، خود را مقصر اخراج کارکنان دانست و از تلاشش برای رشد بیش از حد سریع شرکت عذرخواهی کرد. توییتر در ابتدا حدود نیمی از 7500 کارمند خود را اخراج کرد و صدها نفر دیگر پس از ارسال ایمیلی که ماسک از کارکنانش خواسته بود یا «سخت‌کوشتر» شوند و یا شرکت را ترک کردند تا بتواند آنچه را که توییتر 2.0 می‌نامد توسعه دهد، این شرکت را ترک کردند.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان