رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه اساتید و اندیشمندان واقعیت های مبارزه میرزا کوچک را بیان کنند، گفت: باید از فرصت ایجاد شده برای معرفی شخصیت شهید میرزا کوچک استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه شهید میرزا کوچک پرچمدار مبارزه در گیلان بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری میرزا کوچک و رئیسعلی دلواری را از شهدای پیرو فرهنگ بسیجی معرفی کردند و ما نیز به وجود چنین بزرگانی افتخار می کنیم.

رئیس کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی با اشاره به اینکه مظلومیت میرزا کوچک در حال فراموشی بود و برخی در حال تحریف شخصیت وی بودند، افزود: این در حالی است که میرزا کوچک متعلق به همه مردم و شاخص های قیام وی کاملاً مشخص است که مهمترین بخش آن اسلام خواهی وی است.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک پرچم مبارزه را در گیلان بلند می کند، بیان کرد: وی هیچ وقت بحث تجزیه طلبی را دنبال نکرد بلکه در حد توان خود مبارزه را در استان گیلان آغاز کرد.

عباسی با اشاره به اینکه میرزا کوچک خان مسلمان و معتقد، عدالتخواه، آزادیخواه، استقلال طلب و خواهان حفظ تمامیت ارضی بود، افزود: ویژگی های قیام میرزا باید به نسل حال و آینده منتقل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه وظیفه اساتید و اندیشمندان این است واقعیت های مبارزه میرزا کوچک را نمایان کنند، گفت: باید از فرصت ایجاد شده برای معرفی شخصیت شهید میرزا کوچک استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه میرزا کوچک استقلال طلب و سازش ناپذیر با دشمنان بود عنوان کرد: هدف نهضت جنگل این بود پس از ایجاد حکومت ملی، اراضی را بین مردم تقسیم و سوادآموزی را ترویج دهد و بسیاری از امتیازات را از بیگانگان بگیرد.

عباسی تصریح کرد: جمع آوری مقالات ارسال شده به این کنگره، مبنایی برای شناخت میرزا در ایران و دنیا می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان