آستارا- امام جمعه آستارا از تدوین ۳۰۰ برنامه برای ایام فاطمیه (س) در این شهرستان خبر داد و افزود: مراکز دانشگاهی و علمی نقش مهم حضرت فاطمه (س) را در تاریخ اسلام تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با محوریت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) یک اسوه کامل است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام عیار برای بشریت است.

وی از تدوین ۳۰۰ برنامه برای ایام فاطمیه (س) در آستارا خبر داد و افزود: شعار امسال ایام فاطمیه با محوریت معرفت بر حضرت فاطمه زهرا (س) است و در این ایام مراسم سوگواری و برنامه های معرفتی ویژه ای در سطح مساجد شهری و روستایی پیش بینی شده است.

امام جمعه آستارا با تاکید بر ترویج اجرای برنامه های معرفتی تصریح کرد: برگزاری مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن، هنری و ادبی در حوزه خطبه فدکیه راهگشای شناخت بیشتر و تفکر در سیره خانم فاطمه زهرا (س) شده و ایجاد شناخت و بیان مطالب تأثیر گذاری بسیاری در حوزه جهاد تبیین می شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین مهمترین وظیفه امروز نهادهای فرهنگی است افزود: دشمن در تلاش برای سیاه نمایی وضعیت جامعه و پوشاندن دستاوردهای علمی کشور است لذا شخصیت حضرت فاطمه (س) باید در حوزه دانش آموزی نیز بسیار مورد توجه باشد.

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه متعددی برای ایام فاطمیه تدارک دیده شده است، عنوان کرد: اجتماع بزرگ بسیجیان خواهر تحت عنوان سیمای زن در خانواده، مراسم برکات سبک زندگی فاطمی در حسینه بازار ساحلی، برگزاری نشست های کتاب خوان با محوریت فاطمیه، مراسم شعرخوانی با عنوان بانوی آب و آئینه و برگزاری عزاداری خیابانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز ششم دی برخی از برنامه های شاخص ایام فاطمیه در جهت شناخت بیشتر فرهنگ فاطمی در شهرستان مرزی آستارا است.

وی همکاری دستگاه های اجرایی را برای سیاه پوش کردن فضای عمومی شهر و سردر اداره ها با پارچه ها و پرچم های سیاه در ایام فاطمیه به نشانه عزا خواستار شد و افزود: فضا سازی در سطح شهر به گونه ای انجام شود که شایسته ایام فاطمیه باشد.

امام جمعه آستارا با اشاره به نقش مهم و برجسته حضرت زهرا (س) در تاریخ اسلام بر معرفی سیمای فرهنگی و دینی آن بانوی بزرگ اسلام توسط مراکز دانشگاهی و علمی در ایام فاطمیه با برگزاری همایش ها و گفتمان های علمی، تاکید کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان