رشت- استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام میرزا کوچک خان گفت: ابعاد مختلف زندگی میرزا کوچک باید برجسته سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی رشت، اظهار کرد: دولت سیزدهم در بهره برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت دغدغه مند بوده و تلاش های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی از نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام شهید میرزاکوچک خان جنگلی، افزود: این کتابخانه بزرگ که قرار است تا پایان سال بهره برداری شود، به نام شهید روحانی و مبارز نستوه میرزا کوچک جنگلی که روحیه ای انقلابی و بسیجی داشت، نامگذاری و مزین می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر برجسته سازی ابعاد مختلف زندگی سردار جنگل، بیان کرد: دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی این شهید روحانی با هدف بازشناسی شخصیت معنوی و انقلابی، معرفی ابعاد شخصیتی شهید میرزا کوچک جنگلی در کتابخانه مرکزی رشت مستقر می شود.

وی با تاکید بر انتقال ویژگی های معرفتی و مجاهدت گونه میرزا به نسل جوان، افزود: روحیه مبارزاتی، اسلام خواهی، عدالت خواهی، استقلال طلبی، توجه به تمامیت ارضی و سازش ناپذیر بودن و نیز بیان واقعیت های نهضت جنگل برای نسل جدید تبیین شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان