12 شغل پر درآمد و بدون سرمایه گذاری

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ۱۰:۵۵ چاپ کد خبر: 179815

برخی از افراد اعتقاد دارند که برای داشتن درآمد بالا به مدارک دانشگاهی نیاز ندارند. در حال حاظر بسیاری از افراد بدون سرمایه با شغل های پردرآمد در منزل که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، نسبت به افرادی که مدارک تحصیلی دارند، از درآمد بالاتری برخوردار هستند.

مشاغل مناسب من کدام است؟

مشاغل پر سود و با درآمد بالایی وجود دارد که نیاز به مدرک تحصیلی ندارند، اما چگونه می توان شغل مناسب خود را شناخت؟

در پاسخ به این سوال باید این نکته را در نظر داشته باشیم:

شغلی که قصد داریم تا انتخاب کنیم، آن چیزی باشد که واقعا آن را می خواهیم.

جمله ای از استیو جابز:

زندگی محدود است ، پس از زندگی کردن با روش دیگران دوری کنید.

مفهوم این جمله به این معناست که بخاطر نظرات شخصی که از شما می خواهد تا راهی را پیش رو بگیرید، از انجام گکاری که به آن علاقه مند نیستید صرفه نظر کنید. در عوض به جای این کار می توانید مهارت پولسازی را آموخته و به یک متخصص تبدیل شوید.

بعضی از افراد دارای توانایی هایی هستند که ممکن است در تمامی افراد وجود نداشته باشد؛مثلا ممکن است شخصی صدای خوبی داشته باشد. برخی از افراد خلاقیت بالایی در نوشتن داشته باشند. مهارت برخی دیگر از افراد در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان باشد. اما جای نگرانی نیست، شما می توانید هر مهارتی که دوست دارید را به سادگی بیاموزید.

اینکه چه کاری انجام می دهید اهمیت ندارد، با استفاده از مهارت های ذاتی خود می توانید یک زندگی شغلی جدید بسازید.

سود کدام بیشتر است: با مدارک یا بدون مدارک؟؟!

مشاغلی مانند تبلیغ نویسی نسبت به مشاغلی که نیاز به مدارک تحصیلی دارند مانند: وکالت، از سود بیشتری برخوردار است. شما به سادگی می توانید با گذراندن دوره آموزشی مهارت مورد نظر خود، در آن متخصص شوید.

نکته اول: متخصص شوید

برخی از کارآفرینان زمان بسیار زیادی را صرف انجام کارهای بی اهمیت می کنند، اما برای کار خود وقت نمی گذارند تا در آن مهارت به یک متخصص تبدیل شوند. فراموش نکنید که بهتر است اول در یک مهارت استاد شوید و پس از آن به سراغ یادگیری مهارت بعدی بروید.

نکته دوم: در مرحله اول درست انجام دادن مهم نیست، فقط شروع کن

کمال گرایی می تواند مهم ترین دشمن پیشرفت باشد. اگر در تولید ویدئو فعالیت می کنید، حتما نباید بهترین باشید، ویدئو را آپلود کرده و سعی کنید در ویدئوهای بعدی مشکلات آن را اصلاح کنید.

آشنایی با مشاغل پردرآمد بدون سرمایه یا با کمترین سرمایه

در این بخش قصد داریم تا شما را با تمامی مشاغل پردرآمدی که به مدارک تحصیلی نیاز نداشته و نیاز به سرمایه نداشته یا نیازمند کمترین سرمایه هستند را به شما معرفی کنیم تا شما به عنوان یک کارآفرین بتوانید این مهارت ها را بیاموزید.

مدیر و برنامه ریز شبکه های اجتماعی

در حال حاظر یکی از صنعت های ترند شبکه های احتماعی به شمار می رود. طبق تحقیقات انجام شده نیمی از مردم جهان در حال استفاده از شبکه های اجتماعی هستند.

آمار جمعیت افراد درحال استفاده از شبکه های اجتماعی به شرح زیر است:

شبکه اجتماعی اینستاگرام ماهانه حدودا بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد.

شبکه اجتماعی فیس بوک به طور روزانه بیش از یک و نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

بسیاری از کسب و کارهای فضای واقعی به فکر تاسیس کسب و کارهای مجازی خود نیز هستند و در حال حاظر نگاه بسیاری از کسب و کارها به سمت شبکه های احتماعی می رود.

طراح گرافیک

یادگیری طراحی گرافیک بسیار ساده بوده و می توان از طریق آموزش های حرفه ای آنلاین در این حوزه به یک متخصص تبدیل شد. بسیاری از طراحان گرافیک برتر دنیا مدارک تحصیلی نیز ندارند.

یکی از توانایی های طراحان گرافیکی خلاقیت و تنوع در کار است. تمامی مشاغل در کار و تبلیغ برند خود به لوگو و گرافیک نیاز دارند. افرادی که می خواهند در زمینه طراحی گرافیک فعالیت داشته باشند می توانند طراحی سایت را آموخته و به افزایش درآمد خود کمک کنند.

استخدام این افراد باتوجه به کیفیت کارشان انجام می شود و چیزی که اهمیت دارد نمونه کارهایشان است، نه میزان تحصیلات یا تجربه کاری.

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ

تبلیغ نویسی به نوشتن توضیحات محصول (محصول نویسی) یا متقاعد کردن مشتری از طریق نوشتاری است. برای شروع نیاز به مدرک دانشگاهی ندارید. درخواست در این کار زیاد است و بسیاری از کسب و کارها برای جذب مشتری و فروش محصولات خود نیاز به توضیحات و متن تاثیرگذار دارند.

تبلیغ نویسی برای فروش از طریق کلمات صورت می گیرد.

کپی رایتر به شخصی گفته می شود که در کپی رایتینگ مهارت دارد. کپی رایتر با استفاده از کلمات در تصمیم گیری فرد در ارتباط با خرید کالا تاثیر می گذارد. تنها راه برای انجام این کار به کار بردن و انتخاب کلمات مناسب است.

این شغل نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر از درآمد بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرمایه ندارد. فراموش نکنید که به راحتی می توان آن را از راه دور انجام داد و مدیریت کرد. تنها کافیست که به یک کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشید.

مهارت تبلیغ نویسی توسط دن لاک توسعه یافته و پیشرفت کرده است. او در این باره می گوید؛ مربی ام یک بار از من پرسید:

می دانی تبلیغ نویس ها از از درآمد بالایی برخوردار هستند و بسیاری از مردم از ئوجود چنین مهارتی اطلاعی ندارند؟

اطرافت را نگاه کن. هر محصولی که در اطراف خریداری می کنی به دلیل ایده ای است که به ذهن یک تبلیغ نویس خواهد رسید. این نوشته ها تو را برای خرید انواع محصولات متقاعد می کند.

تمام چیزهایی که در زندگی وجود دارند یک تبلیغ است. می توانی میزان قدرتمند بودن این مهارت را درک کنی؟

ولاگر یا یوتیوبر

ولاگر: به شخصی که وبلاگ های ویدئویی داشته و محتواهای ویدئویی از خود منتشر می کند، ولاگر گفته می شود.

یوتیوبر: به شخصی گفته می شود که ویدئوهای جذاب و حرفه ای در یوتیوب منتشر می کند.

این مسیر شغلی کمی طولانی تر است و نیاز به پشتکار بالایی دارد و در صورت ثابت قدم بودن می توان در طولانی مدت به نتیجه دلخواه رسید. با استفاده از این روش ها می توانید به درآمد بالایی برسید.

سخن انگیزشی بصورت ویدیو

این شغل نیز نیاز به مدرک نداشته و تنها به خلاقیت در تولید آموزش های حرفه ای و جذاب در یک موضوع خاص دارد.

اگر فکر می کنید در سخنران انگیزشی استعدادی ندارید، می توانید این مهارت را در خود تقویت کرده و بسازید. با استفاده از یک مربی می توانید این مهارت را آموزش دیده و با تمرین های مداوم در آن به یک متخصص تبدیل شوید. تمامی سخنرانانی که استعداد بالایی در این کار دارند با تمرین در این کار بیشتر پیشرفت کنند.

روش های مختلف برای کسب درآمد در این حوزه شامل: برگذاری سمینار و دوره های آموزش آنلاین، ساخت ویدئوهای جذاب از سخنرانی و قراردادن آن در یوتیوب. با ثبات در این کار هم می توانید درآمد بالایی داشته باشید و هم برای مردم تاثیرگذار باشید.

کارآفرینان پرانژی و با هیجان بالا می توانند این مسیر شغلی را انتخاب کرده و در آن موفق باشند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

یکی از مشاغل پردرآمد و بدون سرمایه محسوب می شود. این توانایی جز شغل های نوظهور شناخته می شود و به دلیل تقاضای بسیار زیاد به عنوان یکی از توانایی های پولساز آن را در نظر گرفت.

برای یادگیری این مهارت دوره های آموزش آنلاین و غیر آنلاین بسیاری وجود دارد که به راحتی می توان به شما در یادگیری این مهارت کمک کند. این زمینه زیر شاخه های بسیاری مانند: بازاریابی محتوا، سئو، تبلیغات و ... دارد، که می توانید برای کسب درآمد آن را مورد استفاده قرار دهید.

در ایران هم اگر بخواهم یک دوره آموزش سئو بسیار حرفه ای به شما معرفی کنم دوره آموزش جامع سئو سایت وبین سئو با تدریس آقای محمد نصیری را به شما معرفی میکنم.

طراح جواهرات

طراحی جواهرات شغل بسیار ساده ای نیست. منابع بسیار زیادی برای آموزش در این زمینه وجود دارد و می توانید با آموزش هایی که در گوگل وجود دارد اطلاعات زیادی در این زمینه کسب کنید. پس از اینکه توانستید به سبک مورد نظر خود در این زمینه برسید می توانید به طراحی و ساخت انواع جواهرات بپردازید.

انتخاب این شغل برای یک فرد خلاق مناسب است و برای درآمد بیشتر می توانید یک صفحه اینستاگرام برای خود باز کنید و طراحی های خود را در آن جا به فروش رسانده یا برای جذب بیشتر مشتری نمونه کارهایتان را در صفحه خود قرار دهید.

انجام این کار در خانه نیز ممکن بوده و نیازی به مدرک تحصیلی ندارد. این شغل جز مشاغل با سرمایه کم به شمار می رود.

طراح دکوراسیون داخلی

این شغل نیز نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و خود می توانید آن را بیاموزید. برخی از افراد به طور ذاتی در این زمینه استعداد دارند. اگر در این زمینه مهارتی ندارید می توانید با مشاهده انواع آموزش در این زمینه به یک متخصص تبدیل شده و درآمد کافی داشته باشید.

این شغل در دسته مشاغل پر سود به خصوص برای خانم ها محسوب می شود.

عکاس

عکاسی یکی از مشاغل پر سود بوده و به راحتی می توانید در این زمینه به یک متخصص تبدیل شوید و نیازی به مندرک تحصیلی ندارید. می توانید از این شغل برای عکاسی عروس انتخاب کنید و در این زمینه فعالیت کنید و به درآمد بالایی برسید.

برای متخصص شدن در این زمینه با خرید دوربین مناسب می توانید از دوره های آموزش آنلاین گرفته یا کارآموزی در کنار یک فرد متخصص به پیشرفت فردی برسید.

برای جلب مشتری بیشتر می توانید یک صفحه اینستاگرام برای خود باز کرده و نمونه کارهایتان را در آن جا قرار دهید تا با این روش به جذب مشتری کمک کرده و به یک عکاس شناخته شده تبدیل شوید.

مشاوره

یکی از مشاغلی که از طرف شرکت های مختلف تقاضای زیادی خواهد داشت، مشاوره است. این مهارت نیاز به سرمایه نداشته و یکی از مشاغل پردرآمد به شمار می رود.

وارن بافت در این باره می گوید:

صداقت، هدیه ای بسیار گران قیمت است، از آدم های ارزان قیمت انتظار دریافت صداقت نداشته باشید.

با توجه به این جمله خواهیم فهمید که مشاوره های تخصصی افراد جز توصیه های صادقانه ای هستند، که مردم بابت آن پول بسیار زیادی می پردازند.

اگر در حوزه خاصی تخصص دارید می توانید با مشاوره دادن به یک منبع درآمد برسید و پول بسیار زیادی از این راه به دست آورید.

مدرس آنلاین

باتوجه به تحقیقات انجام شده تقاضای آموزش آنلاین بسیار بالا بوده و شما برای تدریس آنلاین از طریق وبینار، یوتیوب، لایوف زوم، اسکایپ یا پلتفرم های دیگر نیازی به مدرک خاصی ندارید. تنها موارد مورد نیاز برای شما تجربه و تخصص کافی در این زمینه است.

طراح سایت

ارتباط بین محصول و مشتریان به وسیله سایت صورت می گیرد و این ارتباط ممکن است در سراسر کشور بوده یا حتی سر تا سر دنیا باشد، به همین منظور سرمایه گذاری، وقت، انرژی و پول در یادگیری این مهارت تاثیر بسازایی دارد؛ زیرا از متقاضی بالایی برخوردار است.

مثلا در وبین سئو یکی از سایت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت شرکتی حرفه ای و صنعتی، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و... روزانه بیش از 10 درخواست ثبت می شود و همین می تواند الگوری مناسبی برای شما در جهت یادگیری طراحی سایت باشد.

تنها با یادگیری حرفه ای می توانید یک سایت استاندارد برای خود و مشتری بسازید. شما به راحتی می توانید با آموزش های رایگانی که در این زمینه در گوگل وجود دارد به راحتی در این زمینه پیشرفت کنید و نیازی به هزینه و سرمایه بالایی ندارید؛ همچنین می توانید از آموزش های آنلاین فروشی خریداری کرده و استفاده کنید.

نکته پایانی محمد نصیری بنیانگذار وبین سئو

برای افزایش درآمد می توانید چندین مهارت را باهم ترکیب کنید؛ مثلا مهارت ساخت جواهرات را می توانید به راحتی به صورت آنلاین تدریس کنید یا می توانید خدمات طراحی سایت و سئو که جز زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است در اختیار مشتری قرار دهید.

منبع محتوا: webinseo.com, businessuni.net, teamdanlok.com

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان