مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش ۳۶ درصدی ذخیره سد سفیدرود خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره آب این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی میرزایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب ذخیره شده در پشت های سدهای استان وضعیت خوبی ندارند، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی در استان گیلان علیرغم اقدامات انجام شده ولی حجم آب های ذخیره شده در پشت درب های گیلان با کاهش مواجه شده است.

وی با اشاره ذخیره ۴۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد شهر بیجار گفت: بر اساس آمار درحال حاضر ۴۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد شهر بیجار ذخیره شده است، گفت: این میزان نسبت به ۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره سال گذشته در همین زمان بیش از ۶۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان، میزان دبی دبی ورودی آب به سد شهر بیجار به طور متوسط را نیم متر مکعب بر ثانیه دانست و افزود: طی سال گذشته در همین زمان بیش از سه متر مکعب بر ثانیه آب وارد مخزن سد شهر بیجار می شد.

به گفته میرزایی سد مخزنی شهر بیجار (آیت الله بهجت) در ۳۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده و از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی CFRD با حجم کل مخزن ۱۰۵ میلیون مترمکعب و حجم آب قابل تنظیم سالانه ۱۶۵ میلیون مترمکعب است. این سد، بر روی رودخانه زیلکی که آب بسیار مناسبی دارد، قرار گرفته است.

وی همچنین از کاهش ۳۶ درصدی ذخیره سد سفیدرود خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره آب این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۸ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ورودی آب به سد سفیدرود را در حال حاضر ۱۲ متر بر ثانیه است، افزود: ورودی آب در سال گذشته در همین زمان ۲۰ متر مکعب بر ثانیه است.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان