معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان از بررسی پرونده مرحوم مهران سماک از جمله فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی در دادسرای نظامی گیلان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان گیلان، سرهنگ محمود رجبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رسیدگی و بررسی ابعاد پرونده مرحوم "مهران سماک" اظهار کرد: پس از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل آمریکا، تعدادی اغتشاشگر در بندر انزلی با ایجاد تجمع، راهبندان و هنجارشکنی قصد برهم زدن نظم و امنیت شهر را داشتند که با توجه به حساسیت ایام و لزوم پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی فرصت طلبان برای آسیب رساندن به اموال عمومی و شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با اشاره به بررسی کارشناسی ابعاد پرونده فوت مرحوم مهران سماک گفت: در جریان تجمع مخلان نظم و امنیت و ازدحام خودروهای هنجارشکن، مرحوم سماک مورد اصابت سلاح ساچمه زنی قرار گرفت که متاسفانه وی به علت جراحات وارده فوت نمود، لذا با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله با هماهنگی قضائی اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفت و تعدادی از مظنونین و متهمین در این ماجرا نیز شناسایی و دستگیر شدند.

معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر مسوولیت فرماندهان انتظامی در قبال وقایع و اتفاقات حادث شده در سطح حوزه استحفاظی تحت امرشان، افزود: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه، خود را در قبال رسیدگی به وقوع هرگونه تخلف یا جرم مسوول می داند.

به گفته رجبی در رابطه با  پرونده مرحوم مهران سماک بنا به تشخیص مقام قضائی، پرونده تعدادی از افراد منجمله سرهنگ "سیدجعفر جوانمردی" فرمانده سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دست بررسی است که نتیجه آن پس از بررسی های کارشناسی و نظر قطعی مقام قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با گلایه از برخی کانال های خبری و شبکه های اجتماعی به دلیل تناقض گویی و انتشار عجولانه اخبار این پرونده که هنوز در مرحله رسیدگی قرار داد تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان گیلان برابر مواد 91، 96 و 191 قانون آئین دادرسی کیفری، مصوب سال 1392حق شکایت از وکیل این پرونده را برای خود محفوظ دانسته و یقینا از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد کرد.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان