مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در گیلان گفت: اجرای قانون تغییر تعرفه مصرف گاز برای مشترکین پر مصرف از ۱۶ آذر ماه اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عیسی جمال نیکویی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمای شدید هوا در گیلان منجر به افزایش مصرف گاز در این استان شده است، اظهار کرد: از هفته گذشته و با ورود جریانات هوایی سرد به استان گیلان، مصرف گاز در این استان با افزایش مواجه شده و روزانه ۲۳ میلیون متر مکعب گاز در گیلان مصرف شده است. 

وی با اشاره به اعمال محدودیت در مصرف گاز واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: از ۲۳ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده در گیلان ۱۵ الی ۱۷ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و مابقی در بخش صنعتی بوده است لذا سعی شد تا در مصرف گاز واحدهای تولیدی و صنعتی محدودیتی را اعمال کنیم تا قطعی گاز به منازل مردم نرسد. 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با تأکید بر لزوم توجه به مصرف بهینه گاز توسط مردم و مشترکین گاز بیان کرد: بر اساس آمار و در مقایسه با سال گذشته در حوزه مصرف گاز با پیشرفت ۱۴ الی ۱۵ درصدی مواجه بودیم، لذا تمامی مشترکین گاز در استان گیلان در مصرف بهینه گاز در این استان باید اقدامات لازم را انجام دهند. 

به گفته نیکویی اگر هر مشترک یک درجه دمای وسایل گرمایشی خود را کم کند ۵ تا ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کرده است. 

وی از اجرای قانون تغییر تعرفه مصرف گاز برای مشترکین پر مصرف خبر داد و گفت: این تعرفه ها از ۱۶ آذر ماه برای پلکان های پرمصرف اعمال شده و مشترکانی که مصرف آن ها بین پلکان های یک تا سه است مشمول افزایش تعرفه گاز نمی شوند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸
 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان