آستارا- امام جمعه آستارا پیام فاطمیه را حفظ وحدت و اتحاد جامعه در سایه امامت و ولایت دانست و گفت: اساس ولایت بر مبنای وحدت گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی عصر یکشنبه در همایش «فاطمیه، مظهر ولایت اجتماعی» که در مسجد فاطمه زهرا (س) آستارا برگزار شد، ‬اظهار کرد: فاطمه (س) به عنوان الگو و اسوه زنان عالم معرفی شده و زنان، باید از زندگی بی لغزش او سرمشق بگیرند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه برای الگوبرداری از معصومین باید همه ابعاد شخصیت و همه دوران زندگی آنان را مطالعه کنیم، افزود: برای مثال اینکه بیاییم عمر شریف ۵۷ ساله امام حسین (ع) را محدود به ۱۰ روز محرم که حضرت در کربلا بودند، کنیم جفای به امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا (س) گفت: ابعاد شخصیت ایشان بسیار گسترده و وسیع است که تنها در سایه تأمل و ژرف اندیشی می توان به گوشه ای از شخصیت و فضائل آن حضرت پی برد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه پیام فاطمیه حفظ وحدت و اتحاد جامعه در سایه امامت و ولایت است، افزود: اساس ولایت بر مبنای وحدت گذاشته شده است.

وی با اشاره به ویژگی های فاطمه زهرا (س) در حوزه اجتماعی، گفت: ایشان نمونه یک زن مجاهد، وظیفه شناس و انقلابی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی است، به طوری که امام زمان (عج) در وصف حضرت زهرا (س) می فرمایند «دختر رسول الله (ص) اسوه حسنه و الگوی نیکو برای من امام زمان است» و این جمله بسیار فاخر نشان دهنده مقام والای حضرت فاطمه (س) است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه ائمه اطهار از حضرت زهرا به عنوان حجت خدا بر خویش یاد می کنند، افزود: بخشی از این برمی گردد به دفاع حضرت زهرا از مقام ولایت پس از وفات پیامبر اسلام؛ که در این راه نیز به شهادت رسیدند و شخصیت ایشان نه تنها برای همه بلکه برای ائمه نیز الگویی شد که همواره از مقام ولایت که ادامه نبوت است به هر نحوی دفاع کنند.

وی با اشاره به حضور حضرت زهرا (س) در مسائل سیاسی و اجتماعی بعد از وفات پیامبر افزود: در زمانی که امت اسلامی بعد از پیامبر دچار دگرگونی شده و از مسیر منحرف شده بود حضرت زهرا (س) از امامت و ولایت و از وصی پیامبر دفاع می کند، ایشان برای پذیرش امامت امام علی (ع) از سوی مردم حرکت تبلیغی و تبیینی اجتماعی و سیاسی خود را به صورت جدی آغاز کرد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه امروز نیز اطاعت از مقام معظم رهبری همان اطاعتی است که فاطمه زهرا (س) از ولایت و امامت داشتند، گفت: امروز وجود مقام معظم رهبری همان امامتی است که باعث می شود ما از تنبلی نجات پیدا کنیم.

وی با اشاره به بی نتیجه بودن فتنه دشمنان در روزهای اخیر اضافه کرد: این همه دشمن خود را به آب و آتش می زند و با آب به آسیاب ریختن ها همچون تهدید مغازه داران برای تعطیلی بازار، تهدید رانندگان و سایر مشاغل غافل است از اینکه ملت ما با داشتن ولی و امام ادامه دهنده راه اهل بیت هستند و پای این انقلاب و رهبری ایستاده اند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان