رشت- استاندار گیلان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و برای مدیریت مصرف صحیح گاز و جلوگیری از قطعی انرژی، قرارگاهی در استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر یکشنبه در پنجمین همایش استانی ائمه جمعه در سالن نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه از ارکان اصلی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند بیان کرد: رشد و توسعه جامعه در گرو همراهی و تعامل بین مسئولان و همه مردم است.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مسئولان به مردم عنوان کرد: دشمن با تمام امکانات و ظرفیت های خود برای مقابله با جمهوری اسلامی وارد میدان شده و باید با بصیرت و ولایتمداری نقشه های شوم آنها را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و به ویژه ائمه جماعات باید با جهاد تبیین نسبت به روشنگری در جامعه اقدام کنند، تصریح کرد: بیان دستاوردهای نظام اسلامی در طول این سال ها موجب تزریق امید به جامعه می شود و در ارتقای روحیه و خودباوری ملی نقش مؤثری دارد.

عباسی با بیان اینکه دشمن از ولایت فقیه، نماز جمعه، بسیج و خدمات ارزنده دولت و نظام به مردم هراسان شده است، ادامه داد: رسانه ها باید با تولید محتوای اثربخش به مردم گزارش عملکرد ارائه دهند تا با بیان واقعیت ها، تلاش رسانه ای دشمن بی اثر شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت خدمت مسئولان در تمام دستگاه ها به مردم و رعایت قانون و موازین اسلامی بویژه در حوزه عفاف و حجاب افزود: دولت تلاش دارد با بهره گیری از نخبگان در حوزه های مختلف، اجرای برنامه های راهبردی خود را به صورت جدی پیگیری کند.

اجرای عدالت اجتماعی در همه بخش ها معیار کار دولت فعلی

وی اجرای عدالت اجتماعی در همه بخش ها را معیار کار دولت فعلی دانست و بیان کرد: اگر مدیری بر اساس برنامه های راهبردی دولت در خدمت به مردم کوتاهی و قانون شکنی کند، بدون اغماض برکنار می شود و ارزیابی مدیران در رده های مختلف استانی و شهرستانی با معیارهای مختلف تداوم دارد.

عباسی با بیان اینکه رفع مشکلاتی نظیر برداشتن موانع سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت های گیلان در دستور کار مدیران استان است، عنوان کرد: باید از فرصت به دست آمده برای خدمت رسانی به مردم به ویژه محرومان بهره برد.

استاندار با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر ۳۵۰ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی و ۱۹۹ مجوز بی نام در حوزه تسهیل در امور صادر شده است، افزود: ۷۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال شناسایی شده و تاکنون ۱۶۲ واحد نیز راه اندازی شده است.

عباسی استفاده مؤثر از ظرفیت ها و مزیت های نقاط مختلف گیلان در حوزه های دریا، کشاورزی و گردشگری و نیز صنعت و خدمات را ضروری دانست و گفت: برای بهره مندی همه مناطق استان علاوه بر توزیع عادلانه اعتبارات بر مبنای محرومیت زدایی، سرمایه گذاری متوازن نیز در گیلان از سوی مسئولان پیگیری می شود.

استاندار گیلان افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز و فرارسیدن فصل سرما در استان و برای مدیریت مصرف صحیح گاز و جلوگیری از قطعی انرژی خانگی، تجاری و صنعتی، قرارگاهی در استان تشکیل می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان