رودسر- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد وگفت: کارگزاران نگاه کارشناسانه و علمی به این حوزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا یعقوب نژاد ظهر یکشنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فرمانداری رودسر گفت: کاهش جمعیت در کشور از دغدغه های مقام معظم رهبری در یک دهه اخیر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان تفاوت هایی با دیگر استان ها از لحاظ فرهنگ ساختاری دارد تصریح کرد: متأسفانه در میان جامعه نخبگان ما نگاه به افزایش جمعیت وجود ندارد.

یعقوب نژاد با بیان اینکه کارگزاران باید نگاه کارشناسانه، تخصصی و علمی به مقوله جوانی و افزایش جمعیت داشته باشند، گفت: باید مخاطبین را شناسایی و بر اساس آن برنامه ریزی انجام شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به اینکه سند تحول حوزه بانوان و خانواده مبتنی بر برنامه گام دوم انقلاب و نیز سند تحول دولت سیزدهم تنظیم شده است، ادامه داد: خانواده محور بودن از مهمترین ویژگی سند تحول بنیادین حوزه زنان و خانواده دولت است.

یعقوب نژاد به بحث کیفیت جمعیت اشاره کرد و گفت: اینکه تعداد ازدواج ها افزایش و به همان نسبت تعداد طلاق رو به افزایش باشد مد نظر ما نیست و در کارگروه های تخصصی به این موضوع باید به شکل ویژه رسیدگی شود.

وی ضرورت تعامل، همدلی، هم افزایی فعالان حوزه جمعیت با دستگاه های اجرایی در راه رسیدن به هدف مشترک در خصوص سیاست های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مؤثر دانست و افزود: اگر بخواهیم با رویکرد مردم محوری و مردم باوری موفق شویم همه ارکان های تصمیم گیر باید همدل و همراه باشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از تهدیدات کاهش جمعیت و فرزندآوری و نظارت بر حسن اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط فرمانداران و امور بانوان فرمانداری ها ادامه داد: در حوزه تحول جمعیت باید تمایل جوانان به ازدواج بررسی و باروی متأهلین، سقط جنین، کاهش تجرد و تقویت امر ازدواج و پیگیری درمان زوجین نابارور مورد توجه قرارداد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان