رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار تا پایان هفته در منطقه گفت: از اواخر وقت دوشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی شرایط برای وزش باد فراهم می شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی الگوها نشان دهنده استقرار جوی پایدار در منطقه است.

وی اضافه کرد: بنابراین طی ۴۸ ساعت آینده هوا صاف تا قسمتی ابری، گاهی با افزایش ابر وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از اواخر وقت دوشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی شرایط برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها فراهم می شود، گفت: در این مدت شاهد روند افزایش دما تا پایان هفته مهیا خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین برای آخر هفته گاهی با گذراندن جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

دادرس اضافه کرد: در این مدت جو آرام و پایداری برای اکثر نقاط استان گیلان پیش بینی می شود و تنها در برخی بارندگی شاهد بارندگی پراکنده خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه انجام فعالیت های دریانوردی و صید در دریا برای امروز مناسب است، بیان کرد: جو دریا برای فعالیت های مرتبط تا پایان این هفته مناسب پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وزش باد جنوبی افزود: برای روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه ها جریانات جنوبی پیش بینی شده است.

دادرس رطوبت شهر رشت را ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: دمای هوا در رشت مرکز استان هم اکنون ۹ درجه سلسیوس است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان